Shrek: Forever After

shrekforeverafter head
Evilágból való menekülésem legújabb tárgya a Shrek 4 játékadaptáció ami MÁS, mint az átlagos mesefilm-játék adaptációk.

Az első film hatalmas ötleteivel és hangulatával nekem óriási kedvencem és mentsváram, szemben három, egyre fáradtabb folytatásával. (Valaki írta egy játéknál, hogy “de ronda, mint a Shrek 1 film grafikája”. Hát nem tudom, szerintem máig az egyik legszebb CGI mese.) A negyedik részben történtek: (direkt megnéztem újra, pedig nem tetszett) Rumpelstiltskin, a gonosz kobold felajánl a családi élet szürkeségébe belefáradt Shreknek egy alkut: adjon neki egy napot az életéből és megváltoznak a hétköznapok. Ő belemegy, majd egy alternatív jövőben találja magát, ahol senki, még szamár sem ismeri, kandúr kövér szobacica, szerelme pedig egy Ogre felkelés amazonvérű vezetője. Jó hülye sztori, de hát ez volt a filmé is.

shrekforeverafter 1-thb

A játékban persze lesznek kisebb eltérések, felbukkan pl. egy már legyőzöttnek hitt ellenfelünk is. Az alapkoncepció szerint a négy említett karaktert irányítjuk – egyszerre, akár a LEGO játékokban vagy a Disney Alice-ben. Bármikor válthatunk köztük, mert hát persze, hogy mindenki másban jó. Harcolni mindenki tud, csak mindenki másképp. Shrek üt-üvölt, hordót-tárgyakat cipel, Fiona kardozik, kürtöl, robbant, Kandúr vív, vagy nagy szemekkel néz valamint felmászik oda, ahová más nem tud, a csacsi meg fejel, énekel (hogy az mire jó?) és rugdosva el tud forgatni tárgyakat, kinyitni kapukat… Egyébként a banda leghasznavehetetlenebb és idegesítőbb karaktere – akár a filmben. Mégis fontos néha átváltanunk rá a rugdosáson kívül – a csapatban ugyan mindenkinek külön energiaszintje van, mégis, ha valaki lebetegedne és nem lenne szív a közelben addig mással folytassuk a harcot és közben a sérült egyén gyógyulni fog.

shrekforeverafter 2-thb

A képességekből következik, hogy lesz itt csapatmunka, meg logikai részek dögivel. Ha elakadunk a vakegerek, vagy a malacok segítenek. A pályák közt mindig az Ogre táborba kerülünk, ahol a szakács Ogrénél jól feltápolhatjuk a képességeinket a szétvert hordókban talált aranyakból. Miben más hát a játék hasonló társainál? Ott van pl. a tükör. Segítségével dimenziókat léphetünk a lepusztult Shrek világ és a régi üde világ között oda-vissza. Ezt a Soul Reaverhez tudnám hasonlítani – valamit csak itt sikerül megoldanunk, valamit csak amott. (A zöld nyíl mindig utat mutat, de ilyenkor csalóka lehet.) Aztán a grafika. Iszonyatosan jól néz ki a játék elődeihez képest (kivéve a next-gen Shrek 3-at, az szép volt): Shrek repedt zekéje, fonott pulóvere gyönyörűen ki van dolgozva, a szamár és a macska bundája pedig szinte kilóg a képernyőről. A többi ismerős karakter is rendben lesz – Pinokkió, a Malacok, Mézi valamint az átvezetőkben játékbabáival gonoszkodó (“nem uram, nem láttam, hogy már megint a babáival játszik”) Rumpel. A táj már szolidabb, de azért pofás, leginkább a víz és az árnyékok sikerültek ütősre. Nagy szívfájdalmam, hogy a játék felülnézetes, kissé izometrikus megjelenítésű. Az animációk nem elnagyoltak szépen ki lettek munkálva, jó példa erre karakter váltáskor Shrek belibbenő sörhasa.

shrekforeverafter 3-thb

Szóval nem lenne rossz ez a Shrek 4, ám úgy tűnik sosem kapok én már jó Shrek játékot. Igaz PC-n játszom, ami levesz a dolgok élvezeti értékéből, részint a pocsék irányítás miatt, de amúgy is vannak zavaró bibik. A mentés hiánya alap – az automata ugye, de ami szintén nehézségeket okoz, az a kamera, mivel az fix, mint a God of Warban. Miért is hoztam fel a szürke spártai állatka kalandjait? Mert a grafikát (a monumentális kizoomolásokat leszámítva) a PS2-es GoW szériához hasonlítanám. A játékmenet ellenfél csapkodós része is hasonló: apropó ellenfelek. A filmben látott Entek (kicsi, nagy), boszorkák, pókok és egyéb bestiák fenekét kéne szét csapdosnunk/ kardoznunk/ fejelnünk. A főgonoszok (hát hogy máshogy) trükkel győzhetők le.

shrekforeverafter 4-thb

Szóval nekem részint kellemes, ám többnyire negatív irányú csalódás a játék, ami a sokféle logikai feladat ellenére picit monoton is (a vicces beszólások ezredszerre már sosem viccesek és a zenékre is rá lehet unni). Mégis az eddigi legszebb (bár az még koránt sem minden) Shrek játék amihez jutottam – aki hozzám hasonlóan szimpatizál a zöld öklű öldöklővel azért tegyen próbát.

Most jön az a rész, hogy én elfutok.

sumblinker

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés