Star Wars: Jedi Academy

jediacademy-head

Nézzünk egy kis Jedi szimulátor történelmet, mielőtt belevágnék: volt ugye nekünk egy Dark Forces című ősi FPS Kyle Katarnnal, aztán jött annak második része a már TPS nézetből is játszható Jedi Knight. Ezt követte az ugyanolyan motorral készült kiegészítő lemez a Mysteries of the Sith – Mara Jade közreműködésével. Eztán ismét visszatért képernyőnkre vállvédős Kyle Jannel a Jedi Outcastban, mely a Jedi Knight 2. epizódja volt, és most itt van annak kiegészítőjeként felfogható program, a Jedi Academy az Outcast (pontosabban Quake 3) motorjával. És most nézzük a játékot:

jediacademy 1

Nekem már az Outcast is nagyon elnyerte tetszésem, így vártam hát a folytatást: a Lukas Arcok jól megnézegették a fórumokat, mik voltak az előző rész hibái, min kéne változtatni. Legfontosabb újításaik: rögtön Jediként, fénykarddal vágunk neki a kalandnak, így nagyobb hangsúly lesz a kardpárbajokon. Első ízben egy figurát kell kreálni: lehetünk zabrakok, twi –lekek vagy más fajok, férfiak, nők, valamint ruhát, fénykard színt és markolatot választhatunk. (Nevünk Jaden lesz, ha tetszik, ha nem. Unisex.) Ezután csöppenünk a sztoriba: a Jedi visszatér és az Outcast után járunk, Kyle már Luke mester oldalán vezeti az akadémiát, ide tartunk mi is újdonsült barátunkkal, Roshal, mikor lezuhan a gépünk. Némi mászkálás és bemelegítés után megkapjuk (az eleinte) piti küldetéseinket, mint. Pl a tatuinon egy asztrodroid megkeresése stb. Fontos újítás, hogy választhatunk küldetést: 5 féle van egy-egy pakkban és összesen 3 ilyen küldetéscsokor lesz, de néha (a sztorihoz szorosan kötődő pályákat) a gép által meghatározott sorrendben vagyunk kénytelenek tolni. Aztán beindulnak az események, kiderül, hogy egy titkos sith szekta el akarja szívni az Erőt és feltámasztani egy gonosz, halott istenséget. Hát ez szerintem nem túl nagy ötlet, de azért elég izgalmas lesz a sztori így is. Következő nagy újítást az Erő fejlesztésében tapasztalhatjuk meg. Minden küldetés után fejleszthetünk egy-egy erőt, mely lehet jó (öngyógyítás, lökés, húzás, az új erőlátás…), de akár a sötét oldal is elcsábíthat bennünket (fojtogatás, villámszórás…).

jediacademy 2

Egyébként a sztoriban lesz egy pont, ahol ennek fontos szerepe lesz: döntés elé kerülünk, ahol, ha a jó oldalt választjuk a végső csatában a Jedik mellettünk lesznek, viszont, ha a rosszat – szóval két befejezése is van a programnak. A játékmenet is sokban változott, sokkal dinamikusabb lett, több tehát a harc, a továbbjutás nem olyan nyakatekert, valamint könnyebbek a logikai részek, ami itt kifejezetten jót tett a játéknak: kevésbé frusztráló, sokkal élvezetesebb. A zenékre, hangokra nem érdemes szót fecsérelni: minden Star Wars fanatikus tudja miért. A szokásos minőség. A látvány még tökéletesebb lett: különösen a fényhatások: a lézerkard pont úgy vakít, mint a vásznon, az animációk dögösek, látványosak az effektek, a textúrák. Hiába, a Q3 motor ekkor is az egyik legjobb és leggyorsabb engine volt. Kalandjaink során számos bolygón megfordulunk, néhány ízelítő példa: Hoth – Echo bázis, Tatuin, Coruscant, Yavin egy Egyiptomra hajazó bolygó és számos, maximum csak könyvekből ismerős helyszín.

jediacademy 3

Nagy királyság továbbá a járművezetés, igaz, már az előző epizódban is szerepelt. Pattanhatunk ATST nyeregbe, de akár „motorozhatunk” is mint Luke-ék az Endoron, sőt még tauntaun hátra is ülhetünk. Küldetéseink közt lesz keresgélés, vagy bázis elpusztítása bombákkal, de természetesen fő ellenségekkel is meg kell küzdenünk. A harcrendszer is sokkal fejlettebb lett: a mindenható erőt használva és szablyánkkal (TPS) többre megyünk, mint holmi fegyverekkel (FPS), bár némely robot ellen csak azok hatásosak. Kombókat is használhatunk, melyek rettentő látványosak. Apropó ellenfelek: szinte minden „kedves” ismerőssel összeakasztjuk a kardot a régi trilógiából. Támadnak ránk buckalakók, rohamosztagosok, wampák, sith lovagok (akik kb. úgy néznek ki, mint a nyolcadik kerületi, kapucnis romák) és számos egyéb ismeretlen ellenfél. (Ugyan látszik rajtuk fegyvereink nyoma, vér nincs, ám repkedő karok igen.) Egy ponton még az öreg Kyle mester is besegít, hasonlóan kellemes lesz a Tatuinon Chewie oldalán küzdeni, és hogy a másik oldalt is megemlítsem Boba Fett is feltűnik egy romos városban.

jediacademy 4

A pályák nagyok, jól konstruáltak, akár R2D2. Néhol ugyan megbicsaklik a történet, de végig izgalmas pörgős a játék: női figurát választva a végén már-már Bloodrayne szintű élményben lehet részünk, ahogy villámgyorsan kaszaboljuk az ellent, pörögve, szaltózva, és akár még az időt is lelassíthatjuk. A játék során érezhető a figura fejlődése, ahogy egyre gyorsabb, egyre hatalmasabbat ugrik stb. A Baljós Árnyak záró párbajának hangulatát súrolja az élmény, ahogy kardozunk a Sithekkel! Semmiképpen sem érdemes kihagyni, hisz Jedinek lenni fantasztikus érzés, tán még jobb is, mint az eleinte kissé lapos Outcastban… Kár koptatni a billentyűzetet, ez egy fantasztikusan sikerült játék! (Multiplayerben is remek, mai napig sok MOD készül hozzá – érdemes őket megnéznetek különösen a Knights of the Force sikerült jól.)

Utíni!

sumblinker

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés