Tomb Raider Legend (MrNorbert1994)

tomb-raider-legend-header
MrNorbert1994

A játékot a Crystal Dynamics fejlsztette és amint láthatjátok SZINTE minden akkori 2006-os konzolra, handheldre le lett portolva, tehát kevés az esély, hogy kimarad ez a játék az életedből! ;)

Nos eléggé in medias res-be váltott itt hirtelen bemutatóm, de természetesen kell ehhez egy jó kis bevetőt is készíteni!

A Tomb Raider 1996-ban látott napvilágot Toby Gard ötlete alapján. A játék szinte azonnali kasszasiker lett a Core Design számára. Ahogy Toby Gard-ot kinézem…. X)... valószínűleg ő sokat játszhatott a Metroid szériával, meg a The Guardian Legend-del, de ez csak beteges agyam feltevései, de a lényeg: a tervező szerint anno nagyon kevés játék volt aminek női főszereplői voltak (habár kötözködhetnék vele, mivel a legelső Resident Evil 1996 márciusában jelent meg, míg TR csak ’96 Novemberére jött ki. :P ), és Indiana Jones-ot inspirálva mintahogy isten Éva-val Toby megtette ezt Laura Cruise-szel... Most gondolom a kedves olvasóim azt hiszik, hogy itt csak hülyülök, de nem! Lara Croft legelső neve Laura Cruise volt, de mivel a játék amerikai piacra készült legelőször meg kellet a nevet változtatni, mivel a britek szerint az amcsik nem tudták a “LAURA” nevet normálisan kiejteni. A Cruise-zal meg az volt a baj, hogy túl britesnek hangzott, így lett belőle Croft. Még mindig nem hisztek nekem?

Így ez a sorozat megért egy jó tíz évet, és egy pár jobb folytatást, amíg is az Angel of Darkness-el egy kicsit ellszaladt a lócsengő. :S Nos, mint a Resident Evil-nél a Tomb Raider-ben is megtalálható az istenverte tank irányítás, és ami a probléma, hogy itt még rosszabb a Resident Evilnél is. A fordulás eléggé lassú, és mintha szegény Lara-nak el lenne törve a csípője de folyamatosan. :S 200-4ben amikor már a techinka fejlődött (Resident Evil 4, Gears of War, Drakan 2, Prince of Persia The Sands Of Time) kiadni mégegy TR játékot tank irányítással sokaknak elpattant a húr, és egész sokan lehúzták a süllyesztőbe szegény Angel Of Darkness-t. *Igaz, irányítás =/= gameplay, de az is igaz, hogy egy játék legalapvetőb feltétele, hogy karakterünket valamilyen formában irányítani tudjuk.*

Így 2004-ben az emberek kezdték elfelejteni szeretett hősnőnket, de ekkoriban a Crystal Dynamics megkapta a fejlesztői jogot, így már a Legend-et ők fejlesztették. Eredmény? Turkáljuk perverz orrainkat a következő sorokba! ;)

Maga az ötlet reboot-ként szolgált, és egy totális átalakítás: másik modell, és a korhoz megfelelő irányítási struktúra, használható fegyverkezelés stb. Nos a grafikát azt totálisan eltalálták, az új Lara meg gyönyörűen nézett ki. A Legend-nél már a 7. modell-t használták, ezúttal brit színésznőt Karima Adebibe-t.

lara-modellek

Karima-t sajnos csak 2008-ig láthattuk, Alison Carroll váltotta fel a modell szerepét a TR:Underworld-ban. Hogy őszinte legyek, nekem mindig is Karima imponált Alison helyett, úgy hogy a modellváltás nemépp a lejobb döntés volt a Core részéről (mert akkor ők csak a kiadó szerepét játszották egészen addig míg a SquareEnix nemrég felvásárolta őket).

Nos a játék egész rövidre sikeredett: kemény 8 pálya, de így is van benne jócskán kihívás a fejtörők felől. A játékban 2 fajta játékmód van mint az megszokott: van az Adventure mód és a Croft Manor, ahol extra rewardok felszedésével bővíthetjük hősnőnk ruhatárát. Természetesen a main quest-ben is ez a legfőbb cél: keressünk meg minél több rewardot, és annál több jutalmat kapunk érte: modellek, design tervek, fotók a fejlesztői asztalról a tipikus cucc. Magam csak a PS2-es verzióval játszottam, és itt csak ilyesmiket lehet elérni :P Van sejtésem, hogy az X360-as verzióban még lehet extra szuper kihívásokat is teljesíteni (mint ahogy szinte mindegyikben lehet :P ), de jómagam örülök annak, hogy 2007-ben a kicsiny spórolt húsvéti pénzemből ennyire legalább futotta. XD. A többi konzolon is remekül néz ki a game, PC-n meg szinte fantasztikus 720p-ben (akinek meg HD-s gépe van annak meg még jobb!). Habár ha most átmegyek perverz módba….  >:D …… akkor a PC-s verziót ajánlom, hiszen PC-re mindig le tud az ember “extra” content tölteni! ;) Ezen értem: extra, vagy specifikus kosztümök, meg ami a legjobb: bikiniben lehet az Adventure módban játszani!!!! Ezt nem fogom sose megérteni, hogy konzolon ezt mért csak a Croft Manor-ban lehetett használni. :?

A pályák változatosak, és mindenfajta égtáj megtalálható benne. Afrika, Bolívia, Japán, Anglia, a jó orosz haverjaink, Nepál, Peru.. és a francba… most elspoilereztem! XO A játék irányítása egy HATALMAS felüdülés az elődeihez képest, a látványvilág is imponáló. így le is szögezem: a grafikával a világon semmi baj nincs! Ez egy tökéletes grafika 2006-hoz képest! A rewardok is jól el vannak dugva, úgy hogy van egy kis kihívás is a játékban, hogy megszerezd azt a bizonyos “extra” content-et! ;) Ami meglepett, hogy a játékban még van nehézségi szintválasztás is! Én mindig EXPERT szinten megyek, könnyű szinten csak a noob-ok játszanak! ;)

Maga a játék sztorija az, hogy Lara-ának meg kell szerezni Arthur király kardját, és ezzel megmenteni a világot egy bizonyos Rutland nevű fazontól. A sztori-t nem akarom spoilerezni, mert tényleg érdekes, úgyhogy mindenki tudja meg saját maga! ;)

A játékkal nekem csak egyetlen egy bibi van, mintahogy szinte az összes mai modern játéknál. :S Ez pedig a zene! Szinte non-exisztent, és alig-alig van néha egy kis hang, tehát leginkább az ember csak hangeffekteket hallhat egész végig. Neharagudjatok, de nekem az ilyen mormogások nem számítanak zenének.:S De ez az egyik legnagyobb problémám a Next.Gen játékokkal. :( Hol van a zene? Miért ignorálják ennyire? Amit néztem egy pár videót, a mostani reboot is eléggé nyomokban tartalmaz zenét. *Hülyén hangzik, de a legtöbb ilyen játékot én csak chiptune-ra tudok játszani, mert anélkül már elaludtam volna a kontrolleremnél!* >.<’ Mert a túlélőhorrorokat még megértem, mert ott fontos szerepe van az izoláziónak, de egy kalandjátékban? Kérem…

Magam egyedül a játékot egy fél év volt anno míg végigvittem, mert a fejtörők nekem is fejtörést okoztak. :( Amit pedig sose felejtek el: egyszer a Kazahasztáni pályán valahogy ott ragadtam a Tesla ágyúnál, és kaptam egy checkpoint-ot, lementettem (egy slot-ra basszus! XO) és utána se vissza se be, és kiakadtam. :O Azt mondhatnám életem legelső booby trap-jének amibe csúnyán beleestem. :( Azóta is kísért az a fránya 5.pálya. A játékban vannak elég vicces, néha eléggé zavaró bug, pl: Peruban a pálya elején valahogy a föld mélyébe estem úgy hogy nincs is pitfall arra! :O Valami hasonló történt: http://www.youtube.com/watch?v=cXN6RDFq8uw

 

Amint láthatjátok a 6 év alatt a doboz is egy kicsit kárát látta annyit játszottam vele! XD

Összességben annyit mondok, hogy ez mindenképp egy nagyon jó játék, minden pénzt megér, habár, én valamit azért hiányoltam belőle. Mondottam a nehézségi szint nem nagyon számít, max annyit, hogy mennyi energiát vesztel egy lövéstől, mert végtelen mennyiségű életed van. Tudjátok, hogy én mit szeretek a régi Resident Evil-ekben? Ezt: egy élet no continue, hacsak nincs mentésed. Na én valami hasonlóra vártam volna! XD

Szóval valami ilyesmire! XD Jó.. nem pont Resident Evil szintre, de akkor mint retró korszakban: 3 próba és Game Over no continue, max pályáknál mentés vagy valami. Tudom a mai világban ez morbidnak hangzik, de ott van a Ninja Gaiden 2. Technikailag ott is végtele élet van, meg sok save hely, de legalább nem bátortalan kiírni ezt a két legendás szót ha bekrepálsz! :D *Amúgy a fotót deviantart-on találtam, a Game Over-t meg magam raktam be! XD

Összegezve: a TRL egy nagyon jó reboot lett, és így új életet lehet a Tomb Raider korszakába. PC-re ajánlom beszerezni… vagy letölteni! ;)

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés