Star Wars: Republic Commando

Amikor ezt a cikket írtam, igencsak Star Wars-os hangulatom volt, ugyanis egy hónap múlva landolt a mozikban a III., “befejező” rész és a Republic Commando volt a legújabb játék, ami megjelent a témában. Az alapötlet szerintem nagyon jó és már jó ideje a galaxisban hever: vegyük a több karaktert egyszerre irányító, kommandós játékokat és öntsünk rá Csillagok Háborúja szószt, majd szórjuk meg egy csipetnyi taktikus, Counter Strike hangulattal. A sztoriban a II. rész, a Klónok Támadása idején járunk: a hangulat, a beleélés, már az első perctől nagyon magával ragadó – amolyan Half Life szerű, ami nem kis szó!

sw-republic-commando-2

Nézzük miről is van szó: a játék során egy átlag klón harcost alakítunk – nem egy szuper Jedit, sőt, nem is egy vagány űrcsempészt. Nem. Az első interaktív képsorokban, egy burokban „foganunk” meg, az esős Kamino bolygón, egy „keltetőben” amit a második filmben is láthattunk. Már ekkor nagyon jópofán, interaktívan, FPS nézetből szemlélődhetünk, és kattintva mozgathatjuk kis kezünket, miközben Taun We üdvözöl minket. Ugrunk az időben, felnövünk, ugyanilyen ötletes megoldással sisakunkat fogdossuk, majd miután felvettük, megjelenik a HUD, azaz a kijelző. De nem sok időnk marad szemlélődni, a remek ötleteket vizslatni, a rövid sztori felvezetés után a Geonosis bolygón találjuk magunkat, csapatunkkal. Igen, merthogy mi amolyan „százados” félék vagyunk és három beosztottunk lesz a program során: akárcsak más, hasonszőrű programban, itt is folyamatosan kommunikálunk velük, utasításokat adhatunk nekik a küldetések alatt is. Minden nagyobb feladat előtt egy hologram ismerteti velünk a fő feladatokat, de a játék során az aktuális kisebb missziók is folyamatosan ki lesznek írva, a képernyő tetején. Nincs kiképzés, rögtön a közepébe csöppenünk az akciónak, de nyugalom: tippeket folyton kapunk (melyek kérésre kikapcsolhatók) és nagyon ügyesen adagolva, fokozatosan tanulhatjuk meg az irányítást, a trükköket. Küldetéseink során ellátogatunk a Geonosisra, egy megszállt anyahajóra, valamint a vukik földjére is, mely a harmadik filmbe enged bepillantást.

sw-republic-commando-5

Az mindenesetre már világos, hogy ezúttal nem a tini korosztály a célközönség: akár a film, a játék is darkosabb, érettebb lett, de erről bővebben még később. Essen szó a játékmenetről: embereinknek olyan utasításokat adhatunk, mint pl. gyógyulj, távcsöves puskázz, tegyél fel egy detonátort, ülj az ágyúba stb. Egy hologram mindig jelöli, ha lehetőségünk van egy parancsra, ám mindezen feladatokat magunk is elvégezhetjük. (Sőt néha el is kell, mert egy ponton elszakadunk társainktól). A mesterséges intelligencia valami frenetikus! Hőseink folyamatosan „chatelnek” egymással (néhol humorosan), megdicsérik a vezérüket, azaz minket, egy-egy jobb lövés után, leguggolnak, ha tűzvonalba kerülnek, gyógyítják egymást (mert nem csak kijelölt pontokon lehet) és még hosszasan sorolhatnám. Tényleg egy az egyben az az érzeted lesz, mintha a távoli galaxisba Counter-eznél!

sw-republic-commando-4

Poénok terén sem fukarkodtak a Lukas Arcok: noha nem Lego Star Wars szintű a hangulat, azért akad egy-két mókás jelenet. Ha egy droidot közelről fröccsentünk szét, az olaj a sisakunkra spriccelve eltakarja a kilátást, akár a Geonosisi rovarok kinyírásakor azok zöld testnedvei. (Ezeket persze egy lézercsík aztán szépen letakarítja.) Vagy, ha egy robotnak kilőjük egyik lábát, vicces motyogás kíséretében sántikál, ugrál tovább. A gránátunkat némelyek kedvesen visszarúgják. Apropó ellenfelek: minden jelentős rosszarcúval összeakasztjuk a bajuszt, akikkel egy klón harcos találkozott: a kereskedelmi szövetség robotserege, a droidikák, roham droidok, a geonosisi szöcskefélék egyaránt szerepelnek a sztoriban és még sok-sok eddig ismeretlen lény. (Ellenfeleink mellesleg igen változatosan haláloznak el: minden pontos találat után, rongybaba effektussal dobják el magukat!) A fegyverek kevésbé sokszínűek: csupán a kesztyűnkön található penge, lézer karabély, „gépfegyver”, távcsöves puska, kézigránát és “shotgun” alkotja a felhozatalt.

sw-republic-commando-3

Na, de térjünk vissza a pozitív dolgokhoz: a zene ismét kiváló John Williams munka, bár most nem az agyon hallgatott számokat használták fel: lesz itt baljós, ütemes, és a Tomb Raider-ekben hallható, áriákhoz hasonlító muzsika egyaránt! A hangok ismét tökéletesen illeszkednek a film világába. Végül a grafikáról ismét csak szuperlatívuszokban írhatok: mai szemmel is gyönyörű robbanás effektek, hatalmas távolságok és terek… a Geonosison pl. az égben űrhajók cikáznak, csillog a bump mapping effektus a fém felületeken, vagy kopottas páncélunkon. Maximális a beleélés! Érdemes végigjátszani a Republic Commando-t, hisz a missziók után extrák ütik a markunkat! (Pl. így készült videósorozat az eredeti Jango Fett-el!) Míg játszottam vele, mindennap értek meglepetések!

Egyszóval KIVÁLÓ Csillagok Háborújás játékkal gazdagodik gyűjteményünk, ha beszerezzük ezt a remek programot: minden rajongónak kötelező darab!

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés