Star Wars: The Phantom Menace

Every saga has a beginning.

1999. Tűkön ülve várom az új Star Wars filmet moziban megnézni, mert a kalózmásolatot már unom. A Racer című versenyjáték nem elégíti ki éhségemet a messzi-messzi galaxis után. De lám: van itt még egy játék… Kukkantsunk csak bele! Így kezdődött minden. Remegő kézzel telepítettem a programot. Persze olvastam már róla előtte róla – igencsak lehúzták, akár a filmet, de ez mit sem érdekelt.

A játékról úgy általában: TPS akció, kissé izometrikus megjelenítéssel, ám a kamera mindig aktívan mozog a helyzetnek megfelelően (lásd képek). A játék a film eseményeit követi, persze, mint az ilyen játékok általában, némileg ez is eltér attól néha, mellékküldetések formájában.

phantom-menace-1

A játékban 4 fő karaktert irányítunk: Obi Wan, Qui Gon, Padmé és Panaka kapitány kerül kezünk ügyébe, de a többi fontos szereplő is felbukkan NPC formában. A Jediket irányítva az ERŐ (nagy ugrás, lökés) és a fénykardforgatás rejtelmeit sajátítjuk el. Panaka ügyes (?) bunyós és harcos, míg Padmé sokkolójával roncsolja a robotok áramköreit. A játék 60%-ban áll öldöklésből, de ládatologatós, kapcsolós logikai feladatok és ügyességi részek is lesznek dögivel. És mivel a Lucas Arts kalandjátékairól volt mindig is híres, persze, hogy a kaland elemek is nagy szerepet kapnak. Mindjárt a kezdésnél észrevehetjük, a későbbi KOTOR ismerős újítását: Az NPCK beszélgetnek velünk, mi pedig adott válaszokból kiválaszthatjuk a helyzetnek legmegfelelőbbet.

phantom-menace-2

Némi angol tudás nem árt, hiszen nem mindegy, hogy mondjuk Jediként buták, bunkók, vagy kedvesek vagyunk. Ellenfeleink nagyon változatosak lesznek, de legtöbbször a szövetségi droidokkal, és a droidekákkal harcolunk. Persze bejárjuk az összes filmből ismerős helyszínt, így fénykardunkra akadhatnak Mos Espában kocsmatöltelékek, Coruscanton banditák (a környék hangulata tiszta Messiah), Jar Jar városában gunganek, bár ez utóbbiakat nem tanácsos kinyírni, inkább „gyengéden” vágjuk falhoz őket az erővel amitől elkábulnak egy időre.

phantom-menace-3

Hőseink futnak, úsznak, lőnek, gurulnak, kötélen másznak… épp csak guggolásra nem képesek. Ha vezethető járművek nem is, használható ágyúk a rendelkezésünkre állnak. Fegyverarzenálunk karakterfüggő, de az alap kardokon és stukkereken kívül lesz itt gungan kábító labda, aknavető, gyors-blaster tüzelő, hődetonátor stb. (Sajna a legyőzöttek stukkereit nem vehetjük fel.) A pályák között nagyon szép renderelt mozikat kapunk, némelyik olyan képkockákat tartalmaz, mely a filmből kimaradt. (Külön felhívnám a figyelmet a víz 99-es igen szép megvalósítására a bejátszásokban.)

phantom-menace-4

Essen szó a küldetésekről: néhol csak át kell gyilkolni magunkat a pályákon, ám később már védelmező szerepet is be kell töltenünk. Főgenyák is akadnak, naná hogy az egyik a gizda Darth Maul, akivel többször is megmérkőzünk! A legkalandosabb rész a tatuini kitérő lesz: itt már bizniszelnünk, társalognunk is kell a helyiekkel! Itt alkalmazhatjuk leggyakrabban a Jedik ismert elme trükkjét, (a lila felirat) amit persze nem mindegy kin használunk – Watto például nem sokra értékeli. Mellék misszióként pl. vihetünk vizet egy sebesültnek, hazakísérhetünk egy eltévedt gyereket, vagy kitakaríthatunk egy tatuini lakást a bűnözőktől. Ezekért bónusz cuccokat kapunk. (Élet, fegyver…)

phantom-menace-5

A grafika akkoriban nagyon nagy ász volt: némelyik szebb textúra a Naboon ma is megállja a helyét, de azért sok a hányaveti megoldás is, amit leginkább a szögletes karaktereken „csodálhatunk” meg. A fénykard – de főleg annak fénye – megjelenítésétől annak idején leestem a székről. Obi Wan háromszögekből álló haját meg egy az egyben lekoppintottam egy doboz zselé segítségével, annyira példaképem volt. Félre a viccet: nagyon szép volt a játék, de ma már sokan beleköthetnek, hisz már ’99-ben is volt benne hiba bőven: kezdve a gyenge irányítástól (gamepaddal még elmegy) a sok-sok bugig (a királynő folyton beakad). Panaka mint testőr? Királynőként nekünk kell Őt kell védelmezni! Vicc… És sajna rövid is a játék – az akkori játékokhoz mérten. De mint azt annyiszor mondtam nálam a hangulat a legfontosabb: és abból ez a játék jelesre vizsgázott. Sokat adott a játék a film világához. Már vagy háromszor végigtoltam és szerintem még fogom is: emlékszem, akkoriban nagyon rá voltam kockulva – péntek volt, vége a sulinak, fülhallgató fel, irány a kedvenc bolygóm, a Tatuin – csodás hangeffektek, az első epizód legszebb dalbetétei és hihetetlen hangulat! Rohangálok a Mos Espa-i piacon, beugrok a Cantinába egy italra, segítek a rászorulókon, Jabba arénájában megvívok egy szörnnyel, fogatversenyt nézek és még sorolhatnám. És ez csak egy helyszín volt…

phantom-menace-6

Szóval, aki nem megrögzött kalandjátékos, de elege van az egysíkú akcióból, no és nem utolsó sorban imádja a Star Warst… az már úgyis végignyomta, de tegye meg újra és újra: mert nagyon jó a játék! Mondjuk az is igaz, hogy tipikus “popcorn” program a mozi után/előtt, de mégis, nekem valahogy belopta magát a szívembe és olyan kedvencemmé vált, mint pl. a Tomb Raider vagy a Half Life!

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés