Lara Croft and the Guardian of Light

lara-head
A Temple of Osiris közeledtével gondoltam illene végigjátszani, majd egy ismertetőt rittyenteni Lara első felülnézetes kalandjáról... Nos, előbbi már megtörtént, így nincs más hátra, mint a teszt – irány Közép-Amerika, állítsuk meg, a sorozatban először akár másodmagunkkal Xotopeppl-t (Simpsons) vagy kicsodát!

A fent említett név és történet nem kicsit tér el a valóditól, így maradok inkább annál. Igaz az se sokkal bonyolultabb...

Szóval Lara ismét egy ősi kincs körül ólálkodik, de azt egy riválisa az orra elől csaklizza el: ez a tárgy nem más, mint Füst Tükre. A kegytárgyat a 2000 évvel ezelőtt még kiváló színben viruló – mára szoborként pihenő – maja harcos, Totec saját seregével arra használta, hogy (a Fény őrzőjeként) ellenlábasát, a vásott Xolotl-t megállítsa. Ez a kozmetikára szoruló lény pedig – mit ad Isten – a Sötétség őrzője volt. No, a gonosz Xolotl be is "zárult" a tükörbe, a nemes vezér pedig hallhatatlanná vált, mint említettem szoborként. Ám mikor a gonosz fosztogatók elmozdítják a tükröt mindkét istenség életre kel és bizony Xolotl-t (többet le nem írom) még hajnal előtt meg kell állítani.

lara-1

A fent leírt események egyfajta diavetítéses Intro-ban peregnek le szemünk előtt, de már a menü és a cím is sejteti (melyben nyoma nincs Tomb Raider-nek) – ez nem egy hagyományos Lara kaland lesz. Kezdődik a dolog azzal, hogy az Underworld motorja, ezúttal Diablo szerű nézetben boldogítja az ímmel-ámmal kigömbölyödött leány emlőin felnőtt rajongókat. Magyarán izometrikus, 2,5 dimenziós játékkal van dolgunk. Aztán itt van Totec. Ő feltámadása után egy vadonatúj vonalat visz a sorozat spin-off epizódjába: nevezetesen a kooperatív játékmódot. Ha egyedül játszunk ugyan nem követi Larát, de irányítható karakter és a történethez hűen másodmagunkkal velünk lesz a Múmia bonyolultságú sztori során, illetve a vízszint felett forgatott átvezetőkben is...

Totec azért is jó fej, mert nekünk adja dárdáját. Itt rá is térnék Lara "item" repertoárjára: minden fegyver visszaköszön, amit az előző, teljes értékű részben láthattunk – a pisztolyok, a csáklya, ráadásul a 10 rész során felbukkant ÖSSZES fegyver begyűjthető – igen, a bazooka is! Egyébiránt uzi, lángszóró, shotgun, M16-os, kifogyhatatlan időzített bomba (erről később) és sok más játékszer kerülhet majd kezünkbe. A dárda szerepe a továbbjutásban is fontos: azt a falba hajítva cölöpként ugrálhatunk feljebb róla, akár az Underworld-ben. Ezen túl ha kifogy a lőszer (már pisztolyainkból is ki tud!) csak ezzel nyársalhatjuk fel ellenfeleinket. A csáklya a már Anniversary-ben is látott falon futásra és tárgyak bizgerálása alkalmas.

lara-2

Kár tagadni: ez egy vérbeli árkád játék! De minek is tagadnánk, pont ez az erőssége a darabnak: ellenfeleink dögivel jönnek, melyek levadászásáért pontokat kapunk, a secret hang másodpercenként csendül fel, gyémánt gyűjtögetéssel egybekötve. Garantált a gyakran esztelen öldöklés, a pontgyűjtés és a jó párszor újrajátszható pályák! Az ellenfeleink medipack-et dobnak el, manát gyűjthetünk.. tehát az egész játék, a gyorsabb, intenzívebb élményre megy – sikeresen! Lara futni, bukfencezni és szaltózni tud, peremekbe kapaszkodik is, de az úszás és a komolyabb akrobatika – a kamerának "hála" – ezúttal elmarad.

A pályák valami eszméletlen szépek a viszonylag rövid a játék során! Hihetetlen grandiózus helyszíneken kalandozunk, mint őserdő, mérgező mocsár robbanó virágokkal, letűnt katakombák gigantikus szobrokkal... És mindig történik valami váratlan – leomló hidak, szakadó eső, cikázó villámok, vagy épp a lávafolyamokkal teli vulkanikus helyszínen tűzgejzírek kitörése. Tehát az alapok változatlanok, de sokkal hangsúlyosabb az akció: pókok, óriásgyíkok, hatalmas szalamandrák, feléledt csontvázak (ellenük a gránátot kell bevetni) és több ezer éves gólemek támadnak életünkre!

lara-3

Ezek alapján akár God of War is lehetne a dologból és valahol vannak is közös vonások a két játékban: ez alatt nem csak az epikus helyszínekre gondolok, hanem a remek logikai kihívásora is, melyek egy sírfosztásból sem maradhatnak ki. Apropó – rengeteg opcionális feladat lesz, melyekért jár a jutalom (acsívment, trófea... lévén a játék MINDENRE megjelent): szedj össze X pontszámot (á la Tony Hawk), valami pálya specifikus feladat (ne lépj bele a vízbe, lőj szét 10 dzsipet, dobj egy követ az oltárkehelybe stb.), illetve időre menő kihívások. Minden pályán el van dugva továbbá 10 piros koponya is.

Feltűnnek az opcionálisan kifosztható sírkamrák – ezek előtt kék láng világít, addig, míg az adott kegytárgy nincs beszerezve. Ám végre értelme is van küszködni, a sikerélményen túl, hiszen ha megszereztünk egy misztikus tárgyat, az valami speckóval tudja a 3 féle cserélhető fegyverünk (negyedik ugye az alap dárda) felruházni: plusz sebzés, erősebb páncél... Ezekre leginkább a még nem említett BOSS-ok miatt van szükség: van, hogy csak menekülni tudunk egy óriás kétéltű hal elől, ám sokszor meg is kell küzdenünk egy-egy nagyobb példánnyal, mint a tűzokádó sárkány, vagy a pókkirálynő.

lara-4

Mit se számít az árkád vonal a kivitelezést tekintve: az Intro/ Outro egyszerű, de stílusos, a pályák pedig változatlanul gyönyörűek, az említett motornak hála. Ismét halálos csapdákat (lángcsóvák, tüzes golyók, ezernyi padlóból kiálló lándzsa, nyílvesszők...) kell kicseleznünk, kőgolyóbisokat dobálni, tologatni a fizikának alárendelve – a dobálást időzített bombákkal hajthatjuk végre – és természetesen rengeteg akciórészt lenyomni, valamint platform és logikai feladatot végrehajtani.

Kihagyhatatlan kaland ez IS minden Lara rajongónak, ugyan a közeli videókban hősnőnk nem olyan kidolgozott, gyönyörű, izgalmas, bőven megidézi az első (!) és az előző három, új hullámos részek hangulatát, nem is beszélve a kooperatív élményről. DLC-k formájában pedig olyan érdekességek tölthetők le, mint új pályák, régebbi Lara ruhák, vagy Raziel és Kain skinek a Soul Reaver-ből!

Viszont NEM teljes értékű játék, nem szabad annak kezelni, különben csalódni fogtok: a zenék többnyire az előző kalandból vannak kiemelve, a menüt sem vitték túlzásba... de elszalasztani vétek lenne, főleg ketten játszva. Jöhet az Osiris!

lara-5

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés