Star Wars The Force Unleashed II

sw-tfu2-head
Mikor a Lucasarts bejelentette a Force Unleashed megjelenését, cimborámmal állunkat kapirgálva nézegettük az első videókat: hihetetlen, HL2-t legyalázó fizika és ismét egy Jedi a főszerepben (á la Jedi Knight), amint birodalmiakat emelget-hajigál, mindez eszméletlen grafikával – ám sajnos csak konzolon. Lukács Gyurkó éhezett, a csemetéknek kellett a müzli, így pár hónap múltán az Ultimate Sith Edition csak ellátogatott PC-re is…

Az indulás nem éppen volt zökkenőmentes. Az installálás nélkül 18 gigabájtos program (viszonyításképp: egy standard Xbox 360 lemez tartalma 8 gigabájt) rettenetes portnak bizonyult: szaggatott, fagyott még az erőműveken is, majd úgy három kiadott patch után (500 megás volt az egyik és vagy fél óráig települt) már aránylag játszható is lett egy-egy Pakson… A sztori oly banálisnak bizonyult, hogy minden jobb érzésű rajongó csak a fejét tudta fogni – az előzetes megérzéseink a porba hullottak: hát ez bizony nem egy Jedi Knight III. lesz álnéven.

sw-tfu2-1

Vader a III. rész után ellátogatott a Kashyyyk bolygót még jobban szétcsűrni, mert miért ne, ám ott egy 66-os parancsból megmenekült, nevenincs Jedi-re lelt. Hamar lekaszabolta, ám a zavar még mindig megmaradt az Erőben és rájött, annak az oka nem más, mint a Jedi kisfia. (A Jediknek vannak kisfiaik?) Nagyon vele volt az Erő, így életben hagyta, felnevelte a kis Starkiller-t és egy tökös, újpesti, tüsihajú telepi srácot faragott belőle, akiben csak nőtt az Erő – mindent szétbarmolt, ami útjába került, míg a pályák végére nem ért. Még egy másik Jedi mestert, Rahm Kohta-t is levert (ej, ez a 66-os parancs azért annyira nem sikerült tökéletesen gyerekek), ki meg is vakult, majd azért később megsajnálta és együtt Vader, valamint az Uralkodó ellen fordultak. Itt dönthetett a játékos melyik oldalra áll – ám sok haszna nem volt, mivel a játék végén mindenképp meghalt. Csak semmi pánik, nincs itt spoiler veszély, hisz a második részben már a híres Kamino planétán élve ébredünk: Vader klónoztatott minket, hogy immár két (!) fénykarddal a kezünkben legyünk a szolgái. Vagy netán mégsem vagyunk klónok? Csak bemesélte nekünk az öreg, hogy megzavarjon? Nehéz, vészterhes, Yoda agyát is lezsibbasztó kérdések ezek…

sw-tfu2-2

Az első játékban is kiderült (bár én a PS2/ PSP vonalas, előző generációs verziót teszteltem szénné, melynek sztorija ugyanaz, csupán a pályaszerkezete más): itt bizony nincs másról szó, mint egy buta, TPS henteskedésről a Star Wars univerzumban, bosszúálló Kratos módjára – a játék olyannyira az említett (hát, na jó) úriembernek kalandjait másolta, hogy még a QTE-vel teletűzdelt párbajok sem hiányoztak. Populáris volt, élvezetes, szép és jó, mint a Szállító 3 – de hasonlóan buta és egyszerű is, ami azért lelombozta a jobb érzésű rajongók szívét. Nem lesz ez másként a folytatásban sem! Sőt! MÉG nagyobb, MÉG látványosabb, MÉG brutálisabb, MÉG-MÉG-MÉG! Az egész játék tele van túlzásokkal, az első rész levegőben galacsinná morzsolt AT-ST gépei semmik, ahhoz a látványhoz képest, amik itt várnak ránk. Starkiller, miután megszökik a bolygóról, elkezdi összerakni emlékeiből életét, rátalálni önmagára. Ellátogat Kato Neimodiára, egy arénabolygóra, ahol megkeresi egykori vak Jedi mesterét, majd együtt tesznek békét s igazságot a galaxisban. Az első rész béli szerelmünk is visszatér majd: Juno kapitány el lett rabolva egy bizonyos Boba Fett által – Vader biztos csalétket akar az érzelmeire hallgató Starkiller-nek állítani (hmm, ismerős), ki még a Dagobah rendszerbe is ellátogat majd meditálni. Lesznek itt kalandok és akció szép számmal!

sw-tfu2-3

A képességeinket folyamatosan nyerjük vissza, ahogy hősünknek beugranak egy-egy szituációban. A feladat minden pályán egyszerű: A-ból B-be haladunk, logikai feladatnak nem nevezhető rejtvény-féléket oldunk meg (de vagy 3-at a játék során) és szétzúzunk mindent és mindenkit, aki utunkat állja. A már ismert rohamosztagosok mellett lesznek új ellenségek is: rühellem, ha egy tág, hatalmas univerzumba beleerőltetnek pluszba kitalált, de igencsak nyögvenyelős egységeket-lényeket – márpedig azok pedig már az első részben is voltak szép számmal. Lesz itt felturbózott AT-ST, fagyasztó (!) habot ránk fecskendő robot, jet-packes rohamosztagosok, a császári gárdistákra hajazó (a két trilógia közt járunk) veres páncélú, erőt használó ellenfelek és amolyan robot (?) Sithek. De ez még mind semmi: az arénabolygón egy Rancoor-al hoz(na) össze a sors, ám jön az annál egy (nem hazudok) vagy hússzor nagyobb Gorog nevű lény, a város birodalmi tisztjének, Tarko bárónak kis kedvence… Itt King Kong-ot megidéző jelenteknek lehetünk szemtanúi, ami kétségtelen látványos, de ordasmód kilóg a Star Wars világból. (amúgy ő egy főellenség…) Szintén ide sorolandók a predator-szerű láthatatlan, kerregő lények egy elhagyott cirkálón, vagy a Grievous maszkját viselő órásrobotok. A játék kidolgozottságára azonban nem lehet panaszunk – a fizika tökéletesebb, ha lehet, a beton gyakran belereped Erő-lökéseinkbe. Ja, az Erők: továbbra is tudjuk őket fejleszteni (lökés, rázás, fénykard hajítás, fojtás stb.) egy külön menüben, valamint ruhákat (és karakter jelmezeket) oldhatunk fel – persze a fénykard kristályok cseréjének lehetősége is megmarad: elvileg képességeinket is befolyásolja színük. A holocronok gyűjtése is segít ebben, valamint koncepciós rajzokat is kapunk értük.

sw-tfu2-4

A CGI animációk a pályák közt mindenképp dicséretet érdemelnek – a Final Fantasy film szintjén mozognak kidolgozásukat tekintve, gyönyörűen animáltak. Vissza a környezethez: Kaminón élethűen patakzik mindenről a víz, a kardra esett esőcseppek füstölnek, tükröződések eszméletlen szépek, Kato Neimodia-n csodaszép olajfestményeket, aranyszobrokat láthatunk uralkodókról (sőt, még a Monkey Island egyik szereplőjéről is), a megsebesült repkedő egységek élethűen füstölögnek… szóval, ha valami, a látvány az rendben van. Szerencsére a sebesség is végre optimalizálva lett PC-n, ám az utolsó pályán kegyetlenül belassult most is a program. Rengeteg a kamera felé menekülős rész – ez a játékelem Alice folytatása után ismét divatba látszik jönni. Természetesen élvezetes továbbra is az elszabadult Erővel mókázni, ám azt bántam, hogy a boss-harcok mind túlontúl monumentálisra akartak sikeredni – leginkább az utolsó: űrhajók, a Gorog, a végső csata mind, de az egész játék a filmből kilógó túlzásokra alapszik. Pl. a 3. epizódban látott „hajó-lerakós” jelenetet mi is átéljük: kétségtelen roppant látványos lesz így, egy zuhanó hajó mellett szabad esve visszatérni a Kaminóra, de roppant hatásvadász. Ez a szabadeséses rész is egy friss elemként kerül a játékba – kár, hogy a God of War 3-ban már elsütötték.

sw-tfu2-5

Mégsem hordom le a játékot, mert hazudnék, ha azt mondanám, nem élveztem. Sajnos igen rövid kaland lett a TFU 2., de a gyűjtögetések és egy almenüben található Challenge mini-játékoknak hála igencsak kitolhatjuk az élettartamot. (Mellesleg ismét döntés elé kényszerülünk a sztori végén – trilógia gyanús a sorozat.) A zenére-hangokra Star Wars játék révén nem térnék ki, hisz mindig a mozi hangulatot varázsolták otthonunkba. A 4:3-as képarányt is támogatja, ami ma dicséretes. Mindenképp ajánlott a második rész, reméljük a harmadikat már PC-re írják és nem egy bugos átirat lesz, aztán jöhet a Jedi Knight III.

A játékhoz Xbox 360-ra és PS3-ra egy DLC készült, melyben egy Sithet alakítva az Endoron tehetünk Vadernek plusz szívességeket.

Itt picit még álljunk meg, mert az, hogy az Ultimate Sith Edition három darab plusz küldetésében Boba Fettel, Luke-al vívtunk meg még rendben volt, de az öreg Obi Wan-t az Ezeréves Sólyom hajtóműjébe hajító jelenetnél igencsak elkerekedett a szemem. Nos, a második rész kiegészítő küldetése ezen is túl tesz: az Ewok falu lakosságán túl a teljes, régi trilógiás főszereplőgárdát (!) nyírjuk majd ki a legkegyetlenebb módokon. Számomra ez egy olyan pofon a Lucasarts-tól, amit nem is tudok hova tenni. MI EZ? A gyerekkorunk hőseinek tönkrevágása a cél? George Lucas rég eladta már a lelkét, de ezt, akinek beveszi a gyomra, az ne nevezze magát rajongónak…

A játék PC, Xbox 360 és Playstation 3 gépekre jelent meg.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés