Land Of The Dead

Én a horrort nem szeretem… A darálósat meg főleg. Játékban néha azért meg-megkockáztatok egy témabeli produktumot. Mint ekkor is, egy hajdani téli estén. Már a demóval játszva elkönyveltem, ez egy igen retek játék… de aztán a teljes verzió első sejtéseim szerint már nem tűnt olyan egyértelmű ürüléknek, ezért végigtoltam. Besorolás: (zombis) horror FPS. Hűha. Na, ettől a műfajtól alapból nem várhatunk sok újdonságot: egyedül a városban, sika, kasza, léc és a hörgő rémek… Hát persze, hogy itt is ez az alap felállás. A rendkívül mesterien szövögetett sztori szerint hősünk egy farmer, aki egy nap arra ébred, valaki van a kukoricása mellett a kertben. Na, ki megy megnézni: hát nem egy zombi? Ledarálja, jön a következő és így tovább. Ennyi.(Ja elvileg Land Of The Dead film is készül-készült.)

lotd 2

Na jó, a helyszínek, azok változnak: parasztfalva után járunk városban, parkolóban, csatornában, színházban (óh, mily eredeti), kikötőben, felhőkarcolóban, rendőrségen, kórházban… ennyi ugrik be, de elhihetitek, bőven elég lesz végigszenvedni. A játék elején még élvezzük is a dolgot. Noha rettenetes gyökér a grafika, a zombik és emberünk keze megfelelően kidolgozott. Kár hogy a fegyverek (és minden más) nem. Hogy milyen játékszerek vannak? Stílszerűen magnum, shoti, sniper, m-16, gránát és Molotov koktél, elvégre ez egy FPS, vagy mi.

lotd 1

Ja, és hogy kicsit nyúljunk a Silent Hillből, itt is ütőszerszámból csak egy lehet nálunk. (Fa testápoló, kalapács, ólomcső vagy balta) Mégis a hangulat ott van – úgy az első 2 pályán. Ahogy jönnek a csoszogó, kúszó szépségek (igaz néha besprintelnek) valahogy néha ijesztő is tud lenni. Igen, csak néha: hazavágja a hangulatot, ugyanis a diszkrét neonsárgán villogó töltények, elsősegély csomagok, kapcsolók környezettől eltérő látványa, az egyáltalán nem lerombolható tereptárgyak, a végtelen monotonitás és a primitív „logikai feladatok”. (Ehh, igen erős túlzás annak nevezni őket. Keresd meg a kulcsot… ami a 2 méterre lévő szekrényben van, és naná hogy az is szép citromsárgán világít! Röhej.) 2 helyen merjük azt hinni hiú ábrándjainkban, hogy kicsit változik a játékmenet: amikor kiszabadítunk egy rabot (naná hogy 5 perc múlva bezombul), és amikor egy teherautóról darálunk golyószóróval.Ja meg van egy Serious Sam jellegű pálya: ömlenek a rémek, mi meg dirr-durr.

lotd 3

Kapunk gagyi átvezetőket is: tök semmitmondóak, és a végső mozi baljósan tudtunkra adja – bizony, ha akarják, ezt még akár folytathatják is. (Jaj ne!) Igazából nem tudok semmi érdekeset írni erről a játékról, annyira közhelyes, lapos és semmit mondó. Van, de minek? Mi dobhatta volna fel? A zene? Innen-onnan egy az egyben arcátlanul lenyúlt (Shadowman, Alice) momentumokat hallunk! (!!!!) Egy mp3 letöltése bűn, de egy játék fejlesztő cég simán nyúlhatja a számokat – hogy is van ez, kérem? A poénok? Egy lesz a végén, amikor a parkolóban felvesszük a könyvet és… hát én még csak el se mosolyodtam. (Na jó, elmondom! Felveszed, ezután ügyesen fogsz tudni bokszolni, mire a hapsikánk benyögi: I know kung–fu?) És még egy óriási kihagyott ziccer: számos olyan helyzet van a játékban, ahol ordít, hogy na most itt valami TUTI kiugrik, elkap stb. De nem. Csak beszórták a szörnyeket a pályára a készítők minden logika nélkül. Ne is folytassuk, rettenet, ezek után már a film sem szorul különösebb magyarázatra, sejtem milyen lesz… A szörnyek szépen megrajzoltak és undorítóak (hánynak, felrobbannak stb. – karácsonyra ideális) de ennyi a “pozitívum”. Nagyon kevés helyen még a grafika is (megkockáztatom) elmegy. Csak akkor ajánlom, hogy játssz vele, ha már nagyon nem lenne más FPS a kezed ügyében, egyébként a HL 1-el (!) is jobban jársz. Sokáig ugyan nem tart a szenvedés: 2-3 délután alatt kivégzed, letörlöd, eladod és csókolom! Ha nem tudod eladni, akkor pedig… részvétem.

sumblinker

P.S.: aki halott, azt hogy lehet megölni?

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés