Resident Evil

resident-evil-head
Szerintem nincs olyan ember aki ne ismerné a Resident Evilt. Ez a játék volt az első olyan survival horror játék ami nagyon nagy sikert ért el. Mikami Sindzsi volt a játék rendezője. Sok fan szerint az Alone in the Dark-ot próbálta továbbfejleszteni, de egy interjú alapján a rendező a Sweet Home-ot vette alapul, amit még 1989-ben készítettek NES-re.

nes-sweet-home-borito

Maga a játék egy film alapjául szolgált, aminek ugyanaz volt a címe, sőt ami még furább, hogy a film és a játék is 1989 december 15.-én jelent meg. A mai napig sem lehet tudni, mi volt előbb, a film, vagy a játék.

Nos, visszatérve a RE-re: a játék kasszasiker lett, plusz még egy csomó folytatása (pl: Code Veronica, Nemesis, Umbrella Chronicles) és még jónéhány filmadaptációja is lett (főszerepben Milla Jovovich-csal). A játék eredete még George A. Romeo zombis filmjeire is visszavezethető, mivel ebben a játékban ezernyi és ezernyi furcsaság van. A sorozat még ma is folytatódik, nemrég jelent meg a Resident Evil 6.

VIGYÁZAT! SPOILER ALERT! (Ahogy az már tőlem elég megszokható.) ;)

A játék elején furcsa gyilkosságok történtek Raccon (?mosómedve?) Cityben. Felbérelték a STARS (Special Tactics And Rescue Squad)-ot, hogy vizsgálja ki, miért történtek ezek az esetek. [A mai napig nem értem, hogy lett ennyi gyíkhülye emberből rendőr! >.<] Tehát a csapatot kidobják az erdő közepin, ahol Józsi barátunk talált egy csonk kezet, rá a másodperc tört része alatt egy kutyus elharapja a torkát. Amit itt megjegyeznék, hogy ha az EU-s vagy az USA verzióval játszunk, akkor egy vágott verziós bevezetőfilmet látunk, ami fekete és fehér. A japán verzió természetesen cenzúrázatlan. Nos, a STARS többi tagja bemenekül egy elhagyatott kúriába (mansion=kúria), és ott várnak csütörtököt.

A játék elején lehet választani, hogy Chrisszel vagy Jillel megyünk végig eme játékban. Mindkét embernek megvannak az előnyei és hátrányai: Chrisnél például több energiát kapunk, de csak 6 slot-ot a zsebünkben és egy kicsivel több Shotgun töltényt, Jillnél kevesebb az energia, de 8 zsebe van és fel tud venni rakétalövőt, ami NAGYON hasznos tud lenni egy-két bossfight-nál.

A játék fő célja, hogy:
 1x) éld túl ezt a rémálmot
 2x) ne használd el az összes lőszeredet
 3x) legyen legalább egy memóriakártyád! XD
 4x) sok szerencsét!

A játék egyik legfélelmetesebb pontja – 1 kemény életed van. Ha meghalsz, akkor GAME OVER – vagy ez esetben YOU DIED-ot kapsz, és kezdhetsz mindent legelőről! Az ember azt hinné életben maradni itt gyerekjáték! … túlzás! Személyes véleményem szerint az egyik legnehezebb Playstation-os játék, ami megvan.

resi-sajat1

resi-sajat2

A játék másik félelmetes pontja a mentés: INK RIBBON-okat kell felszedni, hogy menthess az írógépeknél. Ezek egy idő múlva elfogynak, és ha egy szerencsétlen szituációban találod magad, akkor nincs más választásod, kezdheted előröl az egész játékot. Az előbbiből Jillnél összvissz öt, Chrisnél hét darab van, legalábbis a PS1-es verzióban és az eredeti release-ben, mert mint láttátok, nekem nem a Director’s Cut van meg, ahol van extra nehézség.

A játékban főleg zombik, kutyák, kígyók, cápák, PÓKOK találhatóak és a kisköcsög hunterek. Amúgy anochrophobiás vagyok! :S A kúria is több részre van osztva: maga a ház interiorja és annak pincéje, a kert, a föld alatti labirintus, a labor és a kertház. (Itt lelövöm szintén pókfélős társaimnak, hogy itt találkozol először velük!) Nemcsak szörnyekkel fogsz megbírkózni, hanem elég nehéz fejtörőkkel is. Egyik legnehezebb, amikor a V-JOLT-ot kell elkészíteni, hogy kinyírj egy növényt vele, ami szinte kötelező a továbbhaladáshoz (Jillnél ez hanyagolható). Egyébként meg a kúria minden egyes kis rését meg kell pislogtatni egy kis extra töltényhez.

resi1

resi2

A játéknak azért vannak nagyon vicces pontjai is, ezek közül is főleg a dialógusok azok. Maga az előadás röhejes, eléggé szánalmas néha, de lássuk be ezt igazi emberekkel forgatták. De azért én Barry Burtonnek adtam volna egy Arany Málnát, az ziher! A játék végére kiderül, hogy Wesker az áruló, és megtudjuk mi a T-vírus és a többi.

A játék még egy jó pontja – hogy kapjon replay értéket – hogy vannak különböző befejezések: ha hagyod, hogy Barry vagy Rebecca meghaljon, akkor már nem küzdhetsz meg a Tyranttel másodszor, ami kötelező ahhoz, hogy jó befejezést kapj. Plusz a játék lemér milyen gyors vagy: ha 11-nél kevesebb mentést használtál és 3 óra alatt fejezed be a játékot, akkor kapsz egy kulcsot egy bizonyos teremhez, ahol a ruhákat lehet változtatni, és egy rakétavetőt végtelen lőszerrel. Tehát van jutalma is ennek a játéknak.

A legelső játék nagyon híres lett, ezért kapott egy Saturn portot is.

resi-saturn

Most nézzünk egy két fura dolgot. Maga a játék irányítása elég érdekes: a FEL gombbal csak előre lehet menni, a LE-vel hátra, a másik kettővel meg forogni. Ez az irányítás egy-két bossfightnál elég idegesítő tud lenni, mivel kevesebb esélyed van elkerülni a találatokat (ezért legyen nálad mindig minimum 3 kevert fű a bossfight előtt). Ez a játék egyik gyengébb pontja.

El tudjátok ezt képzelni Game Boy Color-on?

resi-gbc1

resi-gbc2

resi-gbc3

Viccből nem is rossz, node gyakorlatban? Kb. ezért nem jelent meg. További érdeklődés esetén érdemes meglesni a linket és a videot: >>>Link<<<

De a WAIXING is bepróbálkozott, ez csakis Kelet Európában jelent meg, emulátoroknál folyton lefagy, nem igazán lett jó, de van benne ambíció. Röviden ennyi. Ha szeretitek a horrorjátékokat, akkor ez alapmű.


A játékot a Capcom fejlesztette és a Virgin Interactive adta ki.

MEGJELENÉS:
Sony Playstation / Sega Saturn: 1996
Nintendo Gamecube: 2004
NES: ????
GameBoy Color: nem jelent meg (prototípus állapot)

resi-nes

 

HEADER 

 
0 #2 Darkmore 2014-08-18 16:13
Egyik kedvenc PS1 játékom, már többször is végigjátszottam , ha új köntösben szeretnénk végigtolni, akkor ajánlom a Nintendó DS verziót, jó kis portable horror! :)
Quote
 
 
0 #1 sakman 2013-11-08 16:19
Hát ebben a GBC verzióban vannak rendesen clipping problémák, de dícséretes, hogy egyáltalán foglalkozott vele valaki.
Quote
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés