Bugs Bunny Lost In Time

Ó a Bolondos Dallamok. Hogy én mennyit néztem mikor kicsi voltam. Tapsi Hapsi, Elmer Fudd, Szilveszter, Csőrike, Dodó Kacsa, oh azok a szép emlékek. A kilencvenes években sok játékcég próbált egy “jó”-nak nevezhető játékot összehozni belőlük. Sajnos ezek többsége nem tetszett a népnek, maga a nagymester AVGN-nek sem tetszettek a Gameboy-os és NES adoptációk. Készültek még SNES-re és SEGA GENESIS-re / MEGADRIVE-ra, de ezek sem voltak olyan nagyon jók. Egészen 1999-ig, mikor elkészítettkék a Lost In Time-t. A játékot a Behaviour Interactive fejlesztette, és az Infogrames adta ki. De ez a játék mégis mitől lett jobb mint a többi? Derítsük ki!

Szinapszis / Történet:
Tapsi Hapsi vadul vágtat a föld alatt, igyekszik a Pismo Strandra- de sajnos vett egy balkanyart és Albaquerke-be vette az irányt. Egy kis faházba érkezik, ahol meglát egy furcsa gépezetet. Mint tudjuk Tapsi döglik a répáért, ezért azt gondolja a gépről, hogy az egy répalé adagoló. Beindítja a gépet, elrepül a világmindenségbe, majd elérkezik a Senki Földjére (Nowhere), ahol találkozik Merlin-nel a varázslóval, ki elmondja neki, hogy csak úgy juthat vissza a jelenbe, ha órákat gyűjt be és aranyrépákat. A történet egész eredeti, ötletes. A dialógusok, mondatok, történéseket adoptálták bizonyos Bolondos Dallamok epizódokból. 6/10

bugs-bunny-1

Játékmenet:
X-szel ugrasz, körrel guggolsz, négyzettel rúgsz, háromszöggel szétnézel, R1 az akciógomb, L1-el vetődsz, D-paddal mész, L2-vel és R2-vel pedig mozgatod a kamerát. Az irányítással különösebb problémák nincsenek, minden jól működik. A játék legelső pályája egy tutorial, ott tippeket kapunk, hogy mit kell majd a játékban csinálni. A játékban öt időzóna van: a kőkorszak, fővezére Elmer Fudd, a kalóz korszak, fővezére Rissz Rossz Sam, a középkor, fővezére Hazel boszorkány, az X Dimenzió, fővezére Marvin a Marslakó és az 1930-as évek, fővezére Rocky és Mugsy. A játékban 21 pálya van mind változatos, hangulatos, élvezetes. A játék során Merlintől meg fogunk tanulni 4 varázsigét, amit majd használnunk kell, több pályán is. Sajnos a játékban sok pályára vissza kell menni, mert a varázsigéket a játék vége felé tudjuk majd meg. A játékban viszont van egy jó pár programozási hiba, például a The Greatest Espcape pályáján van egy ugrás amit pixelpontosan kell megcsinálni, különben leesel. Hála a játékban nincs életszámláló, ez annyit jelent, hogy annyiszor döglünk meg amennyiszer akarunk, nincs Game Over, csak akkor, ha kikapcsolod a konzolt / bezárod a programot. A játékban pontosan 120 órát (Mario 64 koppintás) és 333 aranyrépát kell összegyűjteni, hogy 100%-ot érjünk el. Munkánk gyümölcseként egy alternatív befejezést kapunk. 9/10

bugs-bunny-2

Grafika:
A játék grafikája nem a legjobb, elég szét van húzva a textúra, kicsit olyan mintha egy N64-es játék lenne. Viszont az ellenfelek, a tájak azok egész jól meg lettek alkotva. Szerintem a ’30-as évek és az X-dimenziónak van a legjobb grafikája, utóbbi kicsit emlékeztet a Blasto-ra. 7/10

Nehézség:
Nem valami nehéz játék, mivel nincs Game Over, az ilyen játékokban inkább az a nehézség, hogy a tárgyakat elég el tudják rejteni a legkisebb zugokba. Viszont a játék még könnyebbé válik, ha már tudjuk mi merre van, ez még inkább könnyebbé teszi a játékot. 4/10

bugs-bunny-3

Végső vélemény:
A játék szerintem nagyon jó, nem csak kicsiknek ajánlom, hanem minden Bolondos Dallamok rajongónak is. Sajnos ez a játék elég alulértékelt (underrated) volt annak idején. Ma már könnyebb megtalálni Ebay-en, tökmindegy melyik verziót veszed meg, mert nincs köztük különbség. Garantált többórás szórakozás.

Végpontszám: 9/10

Megjelenés:
PS1-re                          PC-re
USA – 1999 május 31.    USA – 1999 szeptember 30.
EUR – 1999 június          EUR – 1999
JAP – nem jelent meg     JAP – nem jelent meg

bugs-bunny-pc

bugs-bunny-psx

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés