Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus

ff-cerberus-head
Nagyon szeretem a Final Fantasy sorozatot és kiemelten a hetedik részt. Azon kevesek közé tartoztam, akik nem féltek attól, hogy a Square franchise-t csinál a legnépszerűbb FF részből. A kérdés adott: van lelkük a japánoknak? Kivételesen szeretném méltatni a Magyarisztáni állapotokat. Mivel késve szereztem PS2-t, de nem akartam chipeztetni ezért mindent eredetiben kell beszereznem és olykor igen kedvezőtlenül magas áron. Ez sem lenne gond, ha egyes programok esetében olyan elhasználtságot nem tapasztalnék ami ijesztő. Így amikor egy nyomtatott spanyol borítós Dirge of Cerberus került elém 8000 Ft-ért, kézikönyv nélkül és szétkarcolt lemezzel elbizonytalanodtam. Ér nekem ennyit ez? Miután megvettem (persze hogy ér) ijedtemben elkezdtem játszani vele, hogy működik e rendesen végig és ez, valljuk be nem volt kellemes érzés…

“Szerencsémre” a játék alig 10 órát emésztett fel a program számlálója szerint és végül is nem tapasztaltam hibát (majd mesélek olyanról amikor igen, talán egy külön cikkben). Azonban játék közben szembesültem azzal amit a Square Enixnél műveltek. Előzetesben láttam egy videót a neten arról, hogy a PAL és amcsi változat mennyivel nagyobb fun lesz mert könnyebb a célzás és lehet ugrás közben is lőni majd… uhh… vajon a Squarenél tudják hogy kiről készítettek játékot?

ff-cerberus-1

Vincent Valentine a legtöbb internetes szavazás szerint is a legnépszerűbb FFVII karakter. Ez egyértelművé tette azt, hogy külön játékban szerepeltessék. Ez eddig jó, szeretjük Vincent Valentine-t és a vörös kabátos hősöket az utóbbi időkben (pl. Devil May Cry, Trigun). Az Advent Childrenben is az egyik leglazább karakter volt, aki Cloud lelki támasza lett egy rövid jelenet erejéig és amikor nem dialogizált pörgött forgott háromcsövű revolverével és pusztított a levegőből “dupla flikk flakk ugrások” közepette.

A játékról – elsősorban szeretném eloszlatni azt a tévhitet, hogy a Dirge of Cerberus az Advent Children folytatása lenne. Ez nem így van. Egészen pontosan a film előzményeit éljük meg egy teljesen új veszélyforrással és a világról kapott új információk tengerével egyetemben ami tök jó. A tartalom terén (ami nem csupán az Advent Children minőségű átvezetőket takarja) elégedettek lehetünk, mert önmagában a történet annyira izgalmas és érdekes, hogy igazából az lendít minket tovább a játékban. Erre pedig szükségünk is lesz, mert amit itt kapunk az nem fenékig tejfel…

ff-cerberus-2

A fenti költőinek tetsző kérdés rögtön a játék első percében valódi drámai sikollyá válik: tudják ezek, hogy kiről készült a játék? A kezdő animációk (érdekesség, hogy az eredeti FFVII egy epizódját is tartalmazza) közben Vincent egyik tetőről a másikra szaltózva a levegőből hatástalanít egy katonai helikoptert három egész lövéssel majd landol egy tetőn két lábbal és mi innen vesszük át az irányítást. Ezek után a tetőn oldalazva és sasszézva egy kijelölt úton két-három lövéssel szedjük le a ránk pocsékul lövöldöző katonákat majd az utcákra leérve már közvetlen közelről is tehetjük ezt, mindvégig egy lineáris ösvényen haladva. Ugrás közben is tudunk lőni…egyet. A japánok ennyit sem tudtak az ő verziójukban úgyhogy örüljünk ennek. Továbbhaladva az első főellenség (így nevezzük, látjuk az életcsíkját) egy ugyanolyan repülő amit az intróban kivégzett. azt reméltem, hogyha már a rendszer gagyi, akkor a pályatervezéssel megoldják, hogy legalább az illúziója meglegyen annak, hogy hasonlókra vagyunk képesek mi is mint a hős…de nem…kapunk egy fityiszt a játéktól és a macskakövek magasságából lődözünk a levegőben elhúzó kopterre amíg az látványos robbantgatásba nem kezd. Újabb idegesítésünkre a győzelmi animációban Vincent a kopter felett repkedve méri rá a kegyelem-lövést… tök jó. A játék készítői nem látták az animációkat soha és nem is beszéltek senkivel?

ff-cerberus-3

Vigasztalódjunk a történetben: A ShinRa művek pusztulása után a cég elit gyilkosaiból álló alakulat (DeepGround) kiolvad a jégtartályaiból és félisteni vezérük parancsára fajnemesítő akciókban embereket rabolnak ismeretlen célból. Ez a frissen alakult WRO számára (valami GDI szerű földvédelmi szervezet) nem jó és élén Reeve-el (Cait Sith alteregójával) és vidám pajtásaikkal az FFVII-ből a föld megmentésére indulnak úgy, hogy minden mocskos melót Vincent végez el nekik… csatornatisztítástól egészen a sok mocskos rohadék kiirtásáig. Mindeközben Vincent múltja is feltárul, látjuk Valentine és Lucretia kapcsolatát kibontakozni és be kell valljuk ezek a legjobb részek, mert érdekel minket ki is Vincent Valentine. Ehhez társul, hogy a legtöbb átvezető a játék enginejével készül ami ha nem egy korlát felett való átugrást kell szimulálnia akkor elmondhatjuk hogy gyönyörű, még a közeli képeken is, valódi anime filmnek élhetjük meg a dialógusos részeket is. Mi bajom a korláttal? Nem lehet átugrani rajta, soha sehol. Akármennyire tűnne logikusnak úgy továbbjutni, nem fogunk, különösen akkor dühítő ez ha felemelkedik egy tökünkig érő energia fal ami felszólít minket arra hogy kódkártyával nyissuk ki…argh. Bocsánat, ezeken nem tudom túltenni magamat 2007-ben.

ff-cerberus-4

Van a lelkük a japánoknak? A South Parkban felvetett kérdés megválaszolása nem tűnik nehéz kérdésnek, hiszen a gyönyörű Advent Children után egy erősen közepes szintű játék magas áron sem tudja lerombolni az FFVII presztízsét a szememben. Mert hát hé, vannak szinkronhangok, gyönyörű átvezetők, izgalmas és elgondolkodtató történet, cserébe sosem viszem végig többet… erős közepes ez kérem szépen.

És akkor “megrázkódott a táj” – nemrég olvastam, hogy jön az Advent children bővített vagy éppen teljes verziója, kizárólag Blu Rayen és csak japánok számára. Egy újabb fityisz, ráadásul büszkeségem (nagyon szerettem az AC-t) közepébe és elmondhatjuk, hogy a japánoknak tényleg nincs lelkük…

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés