Medal Of Honor Vanguard

moh-vanguard-head
A MoH Vanguard A Medal Of Honor széria 10. része. A Medal Of Honor játékok a második világháború eseményei alatt zajlódnak. Ezek a játékok FPS (first person shooter) játékok.  Ez a rész az European Assault után jött ki, az 2005-ben jelent meg.

A játékban a 82. deszantalakulat egyik tagjával, Frank Keegan-nal játszunk. A deszantalakulatok ejtőernyős gyalogos katonák. A játék 10 pályából áll... Ez elég kevés egy mai játékhoz viszonyítva. Saccperkábé 3,5 óra alatt végig lehet játszani.

A játékban 3 nehézség van: Recruit (Újonc), Veteran és Elite. Az első kettőben a térképünkön (mert kapunk) vannak piros pöttyük, amik mutatják, hogy merre bújnak meg az ellenségek. Elite-nél ez nincs, de mivel az ellenfelek mindig ugyanott jelennek meg minden egyes nehézségnél, kicsi memóriával könnyen kiszámítgatjuk merre fognak a fritzek megjelenni.

A játék engine-jét és grafikáját tekintve az European Assault-ra hajaz egy két fejlesztéssel ellentétben: ha lenyomva tartod az L2-t akkor tudsz futni egy rövid ideig. Itt a gránátjaidat be is tudod állítani, mikor és hol robbanjon. Ebben a verzióban az M1 Thompson-t lehet fejleszteni, és így 50 tárat tud lőni, az M1 Granad-ra pedig távcsövet lehet szerelni. A futást leszámítva az újítások némelyike nem annyira jó: A Granadot- egyszerűen nem lehet újratölteni, A távcső meg folyamatosan mozog magától amikor céloznál, ezzel szinte lehetetlenné téve, hogy eltaláld az ellenséget. Ez főleg a 9-es pályánál tud irritáló lenni. A játék ad achievementeket is (medálokat), de ha megszerzed mindet nem kapsz érte semmi plusz extra tartalmat a játékból. Gondoltam ez csak azért van, mert Recruit nehézségen vittem végig, de végigjátszottam minden nehézségen, és semmi plusz. Míg a Rising Sun-ban (2004) lehetett online multiz-ni, se az EU assault-ban és se a Vanguard-ban nem lehet multizni, csak akkor ha áthísz pár skacot, oszt toltok egy deathmach-et.

A legtöbb fegyver reszponzív, az irányítás jó. Viszont a háttérzene az nagyon szegényes, több pályán is van, hogy szinte semmi zenét nem lehet hallani.

Mint tudjuk a CoD 4 2007-ben tomboló sikert könyvelt el, a MoH Vanguard egyik elemét leutánozza: NINCS ÉLETERŐ CSÍK! … … Ezzel szépen még jobban levitték a kihívást ebben  a játékban. A MoH játékokban mindig is az volt a jó, hogy figyelned kellett az energiádra, sőt az EU assault-ban még Medikit-eket is fel lehetett szedni.

Az ellenfelek AI-ja elég kiszámítható, és sokszor elég buta. A játék meg kifejezetten szereti az olyan részeket, ahol csak állni kell, és lőni az embereket, mint egy céllövöldében. A legtöbb ellenfél a semmiből bukkan elő, és néha elég vicces grafikai bugokat lehet észlelni, mikor kinyírsz egy tisztet. :) Sajnos ezt látni kell, elmondani, nehéz.

Grafikailag a játék nekem bejön, de a legtöbb játékosnak pont az nem tetszett, hogy korához méltóan úgy néz ki, mint egy korai PS1 játék. Maga a karaktersprite is elég hajaz Holt bácsira akit az EU Assault-ban irányíthatunk.

Valamiért nekem az EU Assault sokkal nehezebb, és jobb volt, mint ez, ott voltak nemezis (boss) fight-ok, itt meg nincs ilyen. Max az orvlövészes rész az utolsó pályán jelent némi kihívást. Mivel a játék NAGYON rövid, nem fogod túl gyakran újrajátszani, esetleg ha megpróbálod megszerezni az összes achievement-et vagy ki akarod játszani Elite nehézségen. Amúgy rájöttem: vannak olyan küldetések, ahol szinte mázlistának kell, hogy legyél, hogy az ellenfél odaadja a fegyverét, ha nem akkor kezdheted az egész pályát előröl.  >(

Néhány elég fatális hibát leszámolva, szerintem annyira rosszra nem sikeredett ez a rész. A Wii-s verziót nem próbáltam, de szerintem nincs sok különbség a kettő közt.

ÉRTÉKELÉS: 6,5/10

További változatok: Nintendo Wii

Képek:

moh-vanguard-1

moh-vanguard-2

moh-vanguard-3

Fejlesztő: Budget Games
Kiadó: Eletronic Arts

MEGJELENÉS
PS2:
USA – 2007.03.26.
EU – 2007.03.30.
JP – 2007.05.24.

Wii:
USA – 2007.03.26.
EU – 2007.03.30.
JP – nem kelent meg

moh-vanguard-ps2

moh-vanguard-wii

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés