Tomb Raider Legend (MrNorbert1994)

tomb-raider-legend-header
A játékot a Crystal Dynamics fejlesztette és amint láthatjátok SZINTE minden akkori 2006-os konzolra, handheldre le lett portolva, tehát kevés az esély, hogy kimarad ez a játék az életedből! ;)

lara-gc-ps2

lara-pc-x360

Nos eléggé in medias res-be váltott itt hirtelen bemutatóm, de természetesen kell ehhez is egy jó kis bevetőt készíteni! A Tomb Raider 1996-ban látott napvilágot egy bizonyos Toby Gard ötlete alapján. A játék szinte azonnali kasszasiker lett a Core Design számára. Ahogy Toby Gard-ot kinézem…. X)….. valószínűleg ő sokat játszhatott a Metroid szériával, meg a The Guardian Legend-del, de ez csak a beteges agyam feltevései. A lényeg: a tervező szerint anno nagyon kevés játék volt aminek női főszereplői voltak (habár kötözködhetnék vele, mivel a legelső Resident Evil 1996 márciusában jelent meg, míg TR csak ’96 Novemberére jött ki. :P ), és Indiana Jones-ot inspirálva  - mintahogy isten Éva-val - Toby megtette ezt Laura Cruise-szel. ... Most gondolom a kedves olvasóim azt hiszik, hogy itt csak hülyülök, de nem! Lara Croft legelső neve Laura Cruise volt, de mivel a játék amerikai piacra készült és a britek szerint az amcsik nem tudták a “Laura” nevet normálisan kiejteni, ezért meg kellet azt változtatni. A Cruise-zal meg az volt a baj, hogy túl britesnek hangzott, így lett belőle Croft. Nem hisztek nekem? OBJECTION!:

A sorozat megért egy jó tíz évet, és pár jobb folytatást, míg is az Angel of Darkness-el egy kicsit elszaladt a lócsengő. :S Nos - mint a Resident Evil-nél - a Tomb Raider-ben is megtalálható az istenverte tank irányítás, és ami a

probléma, hogy itt még rosszabb a Resident Evilnél is. A fordulás eléggé lassú, és mintha szegény Lara-nak el lenne törve a csípője. :S 2004-ben, amikor már a techinka fejlődött (Resident Evil 4, Gears of War, Drakan 2, Prince of Persia The Sands Of Time), kiadni mégegy TR játékot tank irányítással.... sokaknál elpattant a húr, és lehúzták a süllyesztőbe szegény Angel Of Darkness-t. *Igaz, irányítás =/= gameplay, de az is igaz, hogy egy játék legalapvetőb feltétele, hogy karakterünket valamilyen formában irányítani tudjuk.*

Így 2004 után az emberek kezdték elfelejteni szeretett hősnőnket. De ekkoriban a Crystal Dynamics megkapta a fejlesztői jogot, így folytatást - a Legend-et - ők fejlesztették. Eredmény? Turkáljuk perverz orrainkat a következő sorokba! ;)

Maga az ötlet reboot-ként szolgált, és totális átalakítást kapott: másik modell, a korhoz megfelelő irányítási struktúra, használható fegyverkezelés, stb. A grafikát pedig... na azt totálisan eltalálták, az új Lara is gyönyörűen nézett ki. A Legend-nél már a hetedik modell-t használták, ezúttal brit színésznőt, Karima Adebibe-t. Karima-t sajnos csak 2008-ig láthattuk, szerepét Alison Carroll váltotta a TR:Underworld-ban. Hogy őszinte legyek, nekem mindig is Karima imponált Alison helyett, úgyhogy a modellváltás szerintem nem volt épp a lejobb döntés a Core részéről (akkor ők csak a kiadó szerepét játszották, egészen addig, míg a SquareEnix felvásárolta őket).

lara-modellek

A játék egész rövidre sikeredett: kemény 8 pálya, de így is van benne jócskán kihívás a fejtörők felől. A játékban 2-fajta játékmód van, mint az megszokott: van az Adventure mód és a Croft Manor, ahol extra rewardok felszedésével bővíthetjük hősnőnk ruhatárát. Természetesen a main quest-ben is ez a legfőbb cél: keressünk meg minél több rewardot, és annál több jutalmat kapunk érte: modellek, design tervek, fotók a fejlesztői asztalról... a tipikus cucc. Magam csak a PS2-es verzióval játszottam, és itt csak ilyesmiket lehet elérni. :P Van sejtésem, hogy az X360-as verzióban még lehet extra szuper kihívásokat is teljesíteni (mint ahogy szinte mindegyikben lehet :P ), de jómagam örülök annak, hogy 2007-ben a kicsiny spórolt húsvéti pénzemből ennyire legalább futotta. XD. A többi konzolon is remekül néz ki a game, PC-n meg szinte fantasztikus nagyfelbontásban (akinek meg HD-s gépe van, annak meg még jobb!). Habár, ha most átmegyek perverz módba…. >:D ... akkor a PC-s verziót ajánlom, hiszen PC-re mindig van valami letölthető “extra” content! ;) Ezen értem: extra, vagy specifikus kosztümök, meg ami a legjobb - bikiniben lehet az Adventure módban játszani!!! Ezt nem fogom sose megérteni, hogy konzolon ezt mért csak a Croft Manor-ban lehetett használni. :?

A pályák változatosak, és mindenfajta éghajlat megtalálható benne. Afrika, Bolívia, Japán, Anglia, a jó orosz haverjaink, Nepál, Peru.. és a francba… most elspoilereztem! XO A játék irányítása HATALMAS felüdülés az elődeihez képest, a látványvilág is imponáló. Így le is szögezem: a grafikával a világon semmi baj nincs! Ez egy tökéletes grafika 2006-hoz képest! A rewardok is jól el vannak dugva, úgyhogy van kihívás is a játékban, hogy megszerezd azt a bizonyos “extra” content-et! ;) Ami meglepett, hogy a játékban még van nehézségi szintválasztás is! Én mindig EXPERT szinten megyek, könnyű szinten csak a noob-ok játszanak! ;)

Maga a játék sztorija az, hogy Lara-nak meg kell szerezni Arthur király kardját, és ezzel megmenteni a világot egy bizonyos Rutland nevű fazontól. A sztori további részeit nem akarom spoilerezni, mert tényleg érdekes, úgyhogy mindenki tudja meg saját maga! ;)

A játékkal nekem csak egyetlen egy bibim van, mintahogy szinte az összes mai modern játéknál. :S Ez pedig a zene! Szinte non-exisztens, és alig-alig van néha egy kis hang, tehát leginkább az ember csak hangeffekteket hallhat egész végig. Ne haragudjatok, de nekem az ilyen mormogások nem számítanak zenének.:S De ez az egyik legnagyobb problémám a Next-Gen játékokkal. :( Hol van a zene? Miért ignorálják ennyire? Amit néztem egy pár videót, a mostani reboot is eléggé nyomokban tartalmaz zenét. *Hülyén hangzik, de a legtöbb ilyen játékot én csak chiptune-ra tudok játszani, mert anélkül már elaludtam volna a kontrolleremnél!* >.<’ Mert a túlélőhorrorokat még megértem, mert ott fontos szerepe van az izoláziónak, de egy kalandjátékban? Kérem…

A játékot anno egy fél év alatt vittem végig, mert a fejtörők nekem is fejtörést okoztak. :( Amit pedig sose felejtek el: egyszer a kazahasztáni pályán valahogy ott ragadtam a Tesla ágyúnál, és kaptam egy checkpoint-ot, lementettem (egy slot-ra basszus! XO) és utána se vissza - se be, és kiakadtam. :O Ezt mondhatnám életem legelső booby trap-jének, amibe csúnyán beleestem. :( Azóta is kísért az a fránya 5.pálya. A játékban vannak elég vicces, néha eléggé zavaró bugok, pl: Peruban a pálya elején valahogy a föld mélyébe estem, úgy hogy nincs is pitfall arra! :O Valami hasonló történt:

Amint láthatjátok, a 6 év alatt a doboz is egy kicsit megsínylette, annyit játszottam vele! XD

tr-ps2-front

tr-ps2-open

Összességben annyit mondok, hogy ez mindenképp egy nagyon jó játék, minden pénzt megér, habár én valamit azért hiányoltam belőle. Mondottam, hogy a nehézségi szint nem nagyon számít, max annyit, hogy mennyi energiát vesztesz egy lövéstől, mert végtelen mennyiségű életed van. Tudjátok, hogy én mit szeretek a régi Resident Evil-ekben? Ezt: egy élet, no continue, hacsak nincs mentésed. Na, én valami hasonlóra vártam volna! XD

Szóval valami ilyesmire! XD Jó.. nem pont Resident Evil szintre, de akkor a retró korszakban volt 3 próba és Game Over, no continue, max pályáknál mentés vagy valami. Tudom, a mai világban ez morbidnak hangzik, de ott van a Ninja Gaiden 2. Technikailag ott is végtelen élet van, meg sok save hely, de legalább nem bátortalan kiírni ezt a két legendás szót ha bekrepálsz! :D *Amúgy a grafikát a deviantart-on találtam, a Game Over-t meg magam raktam be! XD

Összegezve: a TRL egy nagyon jó reboot lett, és így új életet lehet a Tomb Raider korszakába. Leginkább PC-re ajánlom beszerezni…

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés