Red Faction 2


Imhol az első jelentkező akit bemutatok és összehasonlítanék a PS2-es médiajátékkal, a Killzone első részével. Ha a THQ megtanulna végre játékot fejleszteni...

Gradius 5


A Konami készíti a világ legjobb akciójátékait. Az MGS vagy Contra szériák számomra egyet jelentenek a minőséggel. Amikor gyermekkorom egyik legmegfogóbb emlékképe nézett vissza rám egy játék borítójáról, nem maradt sok választásom.

Tenchu: Wrath of Heaven


Kevés olyan játék tartott izgalomba a róla szóló legendák és pletykák révén mint a Tenchu sorozat tagjai. Így alig vártam már, hogy második bőrömnek érezhessem az árnyak közt osonó, csendes gyilkosok éjszín lopakodó ruháját.

Metal Gear Solid 3: Subsistence


Nem titkoltan a kedvenc részem a sorozatból, ami legalább akkora hatással volt rám mint egykor a Metal Gear és később a Metal Gear Solid. Egyben a játéktörténelem egyik legjobb intrójával rendelkező produktum amiből kiderül ki is a rettegett Big Boss.

Castlevania: Curse of Darkness


A Konami nem bírta ki, hogy egy újabb nagykonzolos Castlevaniával ne vidítsa fel a vámpír és démonvérre szomjas játékosokat. Tette ezt úgy, hogy az eredmény ismét az édes-savanyú mártásra emlékeztet, viszont mindenképpen játéktörténelmet írtak bizonyos értelemben.

Okami


Elsőnek azzal a játékkal kezdem, ami miatt tulajdonképpen megvettem a konzolt. Az Okami az első pillanattól kezdve felborzolta a kedélyeimet és tudtam, hogy nekem szükségem van erre, punktum. Vajh a valóság lerombolta-e az elképzeléseimet mint sokszor ezeddig?

X-treme Express


Korábban nem igazán foglalkoztatott, hogy vajon mi minden történik a fejlesztők boszorkánykonyhájában, mire az adott produkció elkészül, majd eljut a végfelhasználókhoz, azaz hozzánk, játékosokhoz. Egészen így volt ez mindaddig, amíg rá nem találtam az X-treme Express-re. Ezután gondolkodóba estem – hogyan születnek meg a videojátékok? Kell lennie a tervezés korai szakaszában egy pillanatnak, mikor valakinek kipattan a fejéből a kreatív szikra, majd a csapattal közösen igyekeznek körvonalazni, hogy mit is kezdjenek ezzel az ötlettel. Melyik eladható, népszerű stílusba ültessék bele? És itt torpantam meg.

GTC Africa


A Rage Software által megálmodott GTC Afrikát nehezen lehet hova tenni, több dolog miatt is. Egyrészt amolyan rally és túraautó verseny egyvelegnek lett beharangozva, -miközben egyik sem igazán- másrészt mert több szempontból sok éves lemaradásban, és hiányosságban szenved. Már az intrónál garantáltan minden száj tátva marad, ilyen minőségben régen volt részünk, a GTC ugyan 2002-es játék, nem túlzás azt állítani hogy több évvel korábbi Ps címek minőségibb videókkal indítottak. Jó, ez még nem jelentene igazából semmit se, na de azért olyan legendás CG nyitányok után mint amivel a V-Rally 2, vagy Mobil 1 Rally Championship kedveskedett, elég kiábrándító visszajátszásokkal összevágott CG zsiráfot meg orrszarvúkat nézni.

A PS2 nyugdíjba megy

ps2-nyugdij-head

Ez persze nem nagyon újdonság, hiszen jó pár éve az utolsókat rúgta kedvenc konzolom, de elég sokáig sikerült kihúznia. Úgy gondoltam míg a hős veterán verandán pipázgat elregélem mik azok a játékok, amelyeket mindenképp érdemes kipróbálnotok (retro oldal lévén) a gépen.

További cikkeink...