Sonic The Hedgehog

sonic-head
1988-at írunk. A SEGA rájött, hogy a Master System-mel nem lett sikeresebb a NES-nél. A mesteragyú mérnökök a SEGA-nál elhatározták, hogy ennél egy jobb gépet kell készíteni. Három hónapos procedúra után a tervük sikerült is, elkészült a Mega Drive konzoljuk, és Japánban ki is adták a Space Harrier 2-vel és az Altered Beast egy portjával. Mennyivel is tud többet a Mega Drive a NES-nél? Válasz: NAGYON SOKKAL! A grafikus motor sokkal fejlettebb – a hangchipekkel együtt, gyorsabban mozognak rajta a sprite-ok, mert a bar code olvasó sokkal fejlettebb. Ott van még az a mágikus 16 BIT is (2 bájt), amitől mindenkinek csak esedezett az álla.

USA-ban 1989-ben dobták piacra, az öreg kontinensre pedig 1990-ben érkezett. A mérnökök egyik álma bejött: sikerült közönséget csalni az ő konzoljukhoz. De azért a Nintendo-nál sem voltak hülyék! Tudták, hogy a 8 bites játékok nem tudnak vetekedni a SEGA gépével, egy olyan konzollal, aminek nemcsak hogy jobb a grafikája, de úgy általában sokkal többet tud. 1990-ben a Nintendo a Super Famicom-mal válaszolt, és annak best sellerjével, a Super Mario World-del. A SEGA megint csak elkezdte forgatni a fogaskerekeket: már megint van egy vetélytársunk. Nincs még kabalánk se. Ebből a hiányból kiindulva a SEGA szövetkezett a Sonic Team-mel, hogy elkészítsék az egyik legjobb játékot a világon: SONIC THE HEDGEHOG.

Mikor megjelent, felhasználók szeme sziporkázott a gyönyörtől, mert ilyen gyorsan futó játékot még nem láttak, sőt még ma sem láttak egyetlen olyan sünt se, amelyik 180 km/h-val tudna rohanni! :-) [Állatfelfedezőknek egy kis házi feldat! :-O]

A játék hat nagy zónából áll: Green Hill, Marble, Spring Yard, Labirinth, Star Light és Scrap Brain [vazz, ez de nehéz volt! >.< ] Mindegyik pályának megvan a maga témája. Mint ahogy mondtam – grafikailag szemkápráztató, az irányítás tökéletes. Szerintem nyugodtan kimondhatjuk, olyan ez a játék, mintha az úristen alkotta volna nekünk földi halandóknak!

De! Amennyire gyönyörű ez a játék, annyira nehéz is. Kemény három élettel kezdesz, ha elveszted – Game Over, és kezdheted előről. Szerencse, hogy ha elég jó vagy a pályákon [50 gyűrűt felveszel, és pálya végéig silerül megtartanod], akkor bekerülsz a Special Stage Zone-ba, ahol felveheted a Chaos Emeraldot. És ha elég ügyes valaki, 50 gyűrű után egy Continue, 100-ért egy extra life jár. Szintén 100 gyűrű után kapsz extra életet, ha a normális pályákon játszol.

Minden zóna 3 pályára, úgymondott Act-ekre van bontva, akárcsak a Mario-nál. A játék másik legérdekesebb pontja, hogy egy pályát fent, lent, akárhol át lehet kutatni mindenféle extra dologért: vannak gyűrűsdobozok, amit ha felszedsz kapsz 10 extra gyűrűt, felvehetsz egy pajzsot, ami ad egy kis biztonságot 1 érintés erejéig, vannak extra life-os bödönök is, [EZEKET MINDEKÉPP SZEDD FEL!] és legutolsó sorban vannak olyan bödönök, amik sérthetetlenséget nyújtanak neked egy rövidke időre.

Meghalni sokszor fogsz: sok a gödör, a tüske, és a Labirinth zónában ott van a fulladásveszély is. Amit mindenkinek tanácsolok: legalább 1 gyűrű mindig legyen nálad, mivel ha nincs gyűrűd, és úgy rohansz az ellenfélnek, akkor is megmurdelsz. Sajnos akármennyi gyűrűd lehet – egy érintés egy ellenféltől, és az összeset elveszted. Ez különösen idegesítő tud lenni, ha pl. a pálya végén mész neki valaminek, és így semmivé válik a gyűjtögetésed! >:(

Előre mondom: ha valaha át akarsz jutni a Scrap Brain Zone-on, akkor legyen legalább 4 continue-d.

A játéknak kétfajta befejezése van: ha sikerül összegyűjteni mind a 6 Chaos Emeraldot, akkor láthatod, hogy Robotnik átmegy általános rage time-ba. :-D

A játék nálam kap egy 9/ 10-et, mert az irányítás néha túlságosan is jó tud lenni! XD

NODE: hogy jutottam én ehhez a játékhoz???? Tudni illik első játékom a Somari volt, ami ennek a spritehack-je. Mint tudjátok, lassan már egy éve tevékenykedem itt a Sárgakazi.hu-n. A góré nevezetesen Gábor bá adta nekem ezt ide, még tavaly június / júliusában. [ XD Elég hosszú idő alatt tudtam végig vinni, nemde? XD ]

De a góré annyira rendes volt, hogy még a Master System-es verziót is ideadta. Sajnos nincs Master System-em, és szegényke itt porosodik már több mint egy éve. D: ÚGY KIPRÓBÁLNÁM! XD (Vettem a célzást! - SakmaN)

A játékot a Sonic Team fejlesztette és a SEGA adta ki.

MEGJELENÉS:
US – 1991. június 23.
EU – 1991. június 23.
JP – 1991. július 26.

sonic-megadrive-jap

sonic-megadrive

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés