Bomberman Online

Bomberman-nak MINDEN géptípusra kell lennie legalább egynek, nem? De! Legelőször a nyolcbites gépeken borzolta a kedélyeket, nem kis sikerrel. Később minden épkézláb konzolra és számítógépre átírták, mondhatni folyamatosan. Emlékszem azokra az időkre, amikor még SNES-en nyomtuk a Bomberman partikat, 4-játékos elosztóval. Mekkora móka volt már! Szerencsére a Dreamcast változat sem maradt ki a portolási sorból – sajnos csak az amerikai gémerek számára volt elérhető –, 2001 karácsonya előtt a boltok polcaira került. Itt az öreg kontinensen akkoriban maximum a backup változatot próbálgathattuk, és persze csak offline módban.



Hálózatos módot már a Saturn változat is tudott (telefonvonalon keresztül betárcsázva az ellenfelünket), a Hudson Soft a Dreamcast és a SegaNet lehetőségeit kihasználva terjesztette ki többjátékos módot az internetre. Bár a SegaNet szervereket 2003-ban lelőtték, offline módban 4-játékossal még mindig tolható a játék.  A történet szerint hősünk benevez a Bomblimpiára, hogy elnyerje a Planet Bomber címet. Rajta kívül még öten neveztek be: Electric Dragons, Red Phoenix, Princess Mariners, Iron Bulldozers és a Storm Giants. A cím elnyeréséhez őket kell legyőzni.

A játék szabályait a DC-s változatban sem változtatták meg túlságosan, az elérhető játékmódokat 5 különböző csoportba sorolták. Az első a hagyományos – Survival módnak nevezett – játék. Ez az eredeti szabályok alapján működik, a cél pedig az ellenfeleink likvidálása. A felvehető cuccok mindenkinek ismerősek lesznek: plusz bomba, tűztávolság növelés, görkorcsolya, bombarugdosás, bombadobálás, stb. Ilyen cuccokra több módon is szert tehetünk: a terepakadályok felrobbantásával vagy az ellenfeleink kinyírásával. A második mód a Hyper Bomber. Ez teljes mértékben az első szabályai szerint működik, kivéve az extra „atom” ikonokat. A cél három ilyen ikon felszedése és a nyilakkal körbevett mezőre való eljutás. Elhalálozás esetén a felszedett cuccaink (az atom ikonok is) véletlenszerűen szétszóródnak a pályán, mi pedig újra megjelenünk a startmezőn. Ez persze az ellenfeleinkre is érvényes, ilyenkor tehát sietni kell a cuccok felszedésével.

A harmadik Submarine szabályrendszer a legfurcsább és egyben a legnehezebben betanulható – a klasszikus torpedó játék meg-Bomberman-esített változata. Ebben a módban a pálya két teljesen egyforma részre van osztva. Az egyik oldalon mi, a másikon az ellenfél ténykedik. A lerakott bomba egy rövid ideig a mi oldalunkon ketyeg, aztán elsüllyed és áthasít az ellenfél oldalára. Ott pont ugyan abban a mezőben jön felszínre, mint ahova a mi oldalunkon leraktuk, és rövidesen robban. És itt jön be a trükközés lehetősége. Ha egy mezőn már van bomba, és az ellenfél bombája pont ugyan ott szeretne a felszínre bukkanni, akkor a bomba visszafordul és jó esetben a feladónál fog robbanni. Az ellenfélnek átküldött bombák az ott lerakott (de még el nem süllyedt) bombákat is fel tudják robbantani. A negyedik mód igen érdekes és egyben a kedvencem. A Panel Paint az alapjáték területfoglalós bővítménye. A lerakott bombák átfestik az általuk felrobbantott mezőket, a cél pedig az, hogy az idő leketyegésekor nekünk legyen a legtöbb átfestett mezőnk. Az elhalálozás itt is csak időleges, hiszen mindig újraéledünk, csak a befestett mezőink (és persze a cuccaink) vesznek el. A játékmód szépsége, hogy igen fordulatos, és az utolsó másodpercekig küzdeni kell a mezőkért. Az ötödik mód a legegyszerűbb és egyben a legnehezebb. A Ring Match gyakorlatilag az alapmód teljesen lebutított változata: nincsenek felrobbantható terepakadályok és így extra cuccokat sem lehet felszedni (egyenlő esélyek). A pályák relatíve kicsik és „gyorsak”. A cél az ellenfél sarokba szorítása és kirobbantása a pályáról. Plusz pontot kapunk minden sikeres találatért és mínuszt a „széllel szembe vizelésért”. Ha az idő lejártakor mi állunk jobban, akkor nyertünk.

A játék nyilvánvalóan hús-vér ellenfelekkel játszva az igazi, de a CPU irányította játékosokkal is egészen jókat lehet küzdeni. A gépi ellenfelek mozgása nagyon sok felesleges – szinte idegbeteg – mászkálással van megtűzdelve, mindemellett amikor pontosan kell megállni egy fedezékben, az azonnal és pixelre precízen sikerül nekik. Az őket veszélyeztető lerakott bombákra is azonnali pozícióváltással reagálnak, már-már bántóan gépiesen tökéletesen. Ennek ellenére az AI bizonyos esetekben kimondottan butus, máskor meg végletekig ordas genyó. Talán éppen ezért nem igazán kiismerhető.

A Bomberman prezentációja teljes mértékben kihasználja a Dreamcast lehetőségeit. A grafika meglepően szép és változatos, a pálya 3D-ben ki-be zoomol, a cel-shading technikával megrajzol figurák pedig teljesen cartoon beütést kölcsönöznek az egész játéknak. A zene és a hanghatások szintén a helyükön vannak, ennél jobban nem is lehetett volna megcsinálni. A játék minden szempontból kifogástalan, igazi nagy cím a DC végnapjaiból.

Aki kedvet kapott egy kis online Bomberman-ezésre, az letöltheti a játékot Xbox 360-ra vagy PS3-ra.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés