Prince of Persia: Arabian Nights

pop3d-head

A PC-s játékok hőskorának egyik pozitív hőse a „herceg”. Ő volt az, aki egy szál karddal felvértezve átküzdötte magát a trükkös csapdákkal és harcias őrökkel teli kazamatákon, hogy végül szembe szállhasson a gonosz Jafar-ral. És hogy mindezt miért is tette? Mert Jafar szemet vetett a kedvesére. A hölgynek persze az ifjú tetszett, így a vén trotty hoppon maradt. Nem lenne igazán gonosz egy gonosz varázsló, ha ezt csak úgy, mindenféle bosszú nélkül lenyelné. Jafar jól megátkozta a hercegnőt, de valamiért úgy gondolta, hogy hagy egy esélyt a herceg számára. Amíg a hatalmas homokóra le nem pereg, a hercegnő megmenthető. Patetikus egy gondolat.

Telt – múlt az idő (a rendes), míg 1999 decemberében megjelent PC-re a lavinát elindító Prince of Persia 3D. Az újrafeldolgozás sikerén(?) felbuzdulva később a legkülönfélébb konzolokra jelentek meg PoP játékok, ezek többsége szerencsére igényes munka, jól játszható produktum lett. A játék 2000-ben Dreamcast-re is megjelent Prince of Persia: Arabian Nights címmel. A konverzió (és a DC) dicsőségére legyen mondva, hogy az eredeti PC-s játékot minimális változtatások mellett sikerült átírniuk.

pop-game1

A történet képtelensége, hogy a 2000-es játékban szereplő herceg egészen biztosan nem azonos az eredetivel, hiszen Ő tizenegynéhány évvel korábban szultánná avanzsált, a megmentett leányzó pedig szultánnévá. Na mindegy. Tehát adott a szultán, a szultán lánya, és persze mi. Mivel megmentettük a csajt, így a miénk lett a keze, meg persze a többi része és vele együtt a hercegi cím is. Ez így szép és jó is lenne, de a szultán öccse Assan ezt másképp gondolja. A bátyja lányát (a feleségünket, aki nem mellesleg a fia unokatestvére) a saját fiának akarja megszerezni, aki egy tigrisfejű szörnyszülött. Egy látogatás alkalmával ez a feszült állapot felszínre is kerül, a szultánt Assan túszul ejti, mi pedig megyünk a dutyiba jól. A történet innen átkerül a saját kezünkbe. Most leszögezem minden kalandvágyó ifjonc kedvéért, hogy a hercegnő kiszabadítása nem könnyű feladat. Utunk során nagy szükségünk lesz a logikánkra, az ügyességünkre és a megfigyelőképességünkre. A legnagyobb szükség viszont a kitartásunkra lesz. Nagyon sok esetben kell lépésről lépésre haladnunk úgy, hogy nem tudjuk, mi vár ránk a következő szobában. Nem egy pályát csak úgy tudunk megcsinálni, hogy tízméteres előrehaladás után elhalálozunk, majd az újrakezdés után ezt a részt ismerve jön a következő tíz méter és a szokásos elhalálozás. Persze ez nem jellemző az egész játékra.

pop-game2

A készítők sajnos nem vették figyelembe azt, hogy sokan nem ismerik az eredeti játékot, a stílusból adódóan pedig egyből Lara kalandjaival vetik össze. Ez rossz húzás volt. A Larához szokott játékosoknak sok minden nem fog tetszeni. Leginkább a harcrendszer, amit az eredeti 2D-s játékból vettek át. Ha valaki ezt ismeri, akkor tök jó poén, de ha nem, akkor utálni fogja. Az egyetlen változtatás, hogy a kardok mellett íjat is használhatunk különféle nyilakkal. Az irányítás is másképpen van megoldva. Az analóg kar hátrahúzása esetén a herceg hátrafelé MEGY, és nem idétlenül UGRIK, mint Lara. Bár ezt az ugrást sokan megszokták, de én már annak idején is utáltam. Ugrani az erre rendszeresített gombbal lehet, gyakorlatilag minden irányban. A herceg különféle mozdulatait szintén csak azoknak kell előre begyakorolniuk, akik nem ismerik az ősjátékot. A többieknek minden magától értetődő.

pop-game3

A játék grafikailag a jobb kategóriába tartozik. Ez azt jelenti, hogy amit a képernyőn látunk, az nagy általánosságban szép. De ha egy kicsit jobban belemélyedtek volna a grafikusok, akkor lehetett volna még szebbet is csinálni. A textúrák minősége meglepően jó, már az első pályán szembetűnik a falak grafikájának élethűsége. A karakterek modelljei átlagosak, nincsenek túl sok poligonból, és átlagos textúrákat raktak rájuk. A pályák sincsenek extrém magas poligonszámmal megáldva, ezen egészen biztosan lehetett volna még dolgozni, optimalizálni. A 3D motor sebessége szintén nem Larát idézi, hiszen gyakorlatilag szaggatásmentesen mozgatja a pályát, köddel csak a nagy nyitott tereket alkalmazó részeken fogunk találkozni. Egy hibát hozhatunk csak fel, ez pedig a kamerakezelés. Sokszor van úgy, hogy a nézendő témát kitakarja egy fal, vagy más tereptárgy. Ez harc közben igencsak kellemetlen tud lenni. A karakter animáció is hagy némi kívánnivalót maga után, hercegünk egy icipicit furán fut, a kéz-láb egymás utániság egy kicsit suta. A játék hangjai szintén kétélűek. A zene igen kellemes keleti hangulatot kölcsönöz a játéknak, és kimondottan jól illeszkedik a játék stílusához. A probléma a hanghatásokkal van. Az ősjáték hangulatát szerették volna visszahozni az eredetihez nagyon hasonlító hangokkal. Ez bizony rossz húzás volt. Egy grafikailag teljesen átalakított játék mellé 2000-es színvonalú hangok dukálnak.

pop-game4

Összegezvén elmondható, hogy az Arabian Nights: Prince of Persia a Lara stílust kedvelőknek biztosan tetszene. Egy kicsit más a játékmenete, több benne a fejtörő, és a harcrendszer is gyakorlást igényel (nem szükséges minden ellenféllel szembeszállni, akár el is menekülhetünk előlük). Néha kilátástalanul képtelennek tűnik a továbbjutás bizonyos helyeken, de egy pár perces nézelődés és töprengés után megtalálható a megoldás. A PC-s változat bugjait java részben kijavították, de így is maradt benne elég, többé-kevésbé tolerálható.

Ha elég kitartónak érzed magad – mivel menteni viszonylag ritkán lehet – és nem viszolyogsz a Lara stílustól, akkor ez a te játékod. Eredetiben való beszerzése persze nem könnyű, csak Amerikában jelent meg, és relatíve ritka cím. De ha végig akarod tolni, akkor érdemes megvenni, mert a backuppal akadtak kiakadós – kifagyós problémák egy konkrét pályaszakaszon, már ha jól emlékszem. :-D

HEADER 

 
0 #4 sakman 2014-04-18 12:03
Idézet - sum-blink:
Idézet - SakmaN:
Igyekszik az ember, köszi... :D Egyébként Prince-nek van egy ilyen című száma asszem a Diamonds and Pearls c. lemezén. :-D Becsszóra!

Na ne má!

De biza! Csekk dísz: http://www.youtube.com/watch?v=hXpsOylosV0
A 850-es Bimmer EPIC!
Quote
 
 
0 #3 sum-blink 2014-04-13 15:10
Idézet - SakmaN:
Igyekszik az ember, köszi... :D Egyébként Prince-nek van egy ilyen című száma asszem a Diamonds and Pearls c. lemezén. :-D Becsszóra!

Na ne má!
Quote
 
 
0 #2 sakman 2014-03-12 22:33
Igyekszik az ember, köszi... :D Egyébként Prince-nek van egy ilyen című száma asszem a Diamonds and Pearls c. lemezén. :-D Becsszóra!
Quote
 
 
0 #1 sum-blink 2014-03-11 00:14
Fasszentos memoár, a game is jó volt. De ezen a kazettán behaltam!
Quote
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés