Adventure Island 2

adventure-head

Master Takahashi. Őt méltán nevezhetjük a világ egyik legpörgősebb ujjú emberének. Az ő nevéhez fűződik a 16-os ütés másodpercenként. Ez azt jelentette, hogy a Famicom joystick-ét másodpercenként 16-szor tudta lenyomni, amihez elég erős karizom kellett. Ezzel vált országszerte híressé, több interjúban is szerepelt, azóta is egy fontos médiaszemélyiség. Egyszer még a Game Center CX (egy japán videó játék sorozat Shinya Arino-val) stábja is meghívta a Star Force bemutatóhoz (szintén egy korai Tecmo, Hudson játék), hogy segítsen Arino-nak legyőzni a játékban a Raios-t (50000 bóuszpontot lehet érte kapni).

Szó mi szó, Takashi mester példaképpé vált számomra és még a Hudson-nak is, mivel amikor a Hudson szerződést kötött a ma már Westone-nak nevezett céggel (ők fejlesztették Sega-ra a Wonderboy első részét), hogy szeretnének legújabb játékukból egy NES portot készíteni, így született meg a Takahashi Meijin No Boukenshima, azaz az Adventure Island első része. :) Az első rész a mai napig is egy kult klasszik game (legalábbis Japánban), eme rész viszont hozzánk az öreg kontinensre viszont 1992-ig nem jött be (:O) ami fura, hisz amint látjátok a második rész már ekkor megjelent.

Az Adventure Island széria az jóformán egy Mario Bros klón, hasonl fegyverekkel, nehézséggel, pályákkal. Az első rész a legnehezebb, mivel nincs mód Continue-zni (legálisan legalábbis nem) így folyton kezdheted előről a játékot (az 1 UP-ok se nagyon gyakorika). Node, én a folytatásról beszélnék, ami a második videójáték volt életem során a Somari  után.

adventure-hehe2NODE ÁLLLJOOOOONN MMEEG A MEEENEEET!!! [Direkt írtam így! :D ] Hát mi Kelet (földrajzilag Közép) Európaiaknál más volt a kunszt: szinte nem is volt videó játék nagyon a 90-es évek elején (még a nagy CCCP-ben sem [tudom ,ekkor már szétomlott "rendszerváltás]). Mint tudjuk a kínaiak imádják a játékokat megbumerálni!

Nos, a játék folytatása se úszta meg az úgymondott “trademark bullshit-et”. Íme pár kép, hogy nézett ki az eredeti játék:

adventure-game1

adventure-game2

Nos, a kínai shit így nézett ki, amivel jómagam ha nem 14 évig játszottam:

adventure-game3

Oh yeahh… what a shameless hack! Mondaná az angol. A sprite-on kívül semmit sem cseréltek le, max a lövést, hogy Mario value legyen. Emberek: így kell hülyíteni a gyerekeket! :D

Node elég már a háttérsztori maszlagból, let’s talk about the damn game: ez egy kurvajó retro platfromer! 8 érdekes világ (szm szm… Mario szagot érzek) és 4 érdekes társ: egy piros ill. kéksárkány egy vízi szörny és egy terodaktilusz. Mind segítőkész és célod teljesítését segítik. A piri sárkány… no megint háttérsztori: édesanyukám aki szintén IMÁDTA ezt a játékot anno, valamiért a dínókat sárkányoknak hitte. A mai napig nem jöttem rá miért… :/ Nos a piri dínó tud menni a lávában, és messzire tud lőni. A kék testvére meg nem tud a jégen csúszni, gyorsabban tud lőni, de nem olyan távolra mint az előbbi dínó. A vízi szörny (őkelme itt lenn balszélen) meg a vízben tud gyorsabban mozogni.

adventure-game4

A madárkával meg repülni tudsz, de vigyázz, mert ő a legritkább, és egyben legértékesebb segítőtárs. Összesen 6 vagy 7 van a játékban belőle. A játék az élvezeti faktort még úgy növeli a játékosban, hogy van egy jó kis minigame: rugókon kell ugrálni, hogy gyümölcsöket, és néhol segítőtársakat tudj felvenni utad során. A játékban még megjegyzendő: folyamatosan enned kell a gyümölcsöket, hogy nehogy éhen dögölj, mertkülönben -1 life + -1 segítőtárs. A játék alatt ügyelni kell, nehogy elveszítsük e hasznos teremtményeket, mert akkor a 7. és 8. szigetnél csak pislákolsz a rémülettől, hogy fogod ezt végigvinni. Nekem ez gyerekjáték, mert én kivittem e játékot mindenféle társ és lövés nélkül ^_^ (nézmá! hát megszólalt a nerd énem :D ). Ami a speedrunosoknak kedvező, hogy el lehet repülni bizonyos szigetekről, ha azt túl nehéznek érzed. Pl.: anyukám mindig is FUCK NO-t mondott az 5. világra. Ha tudta volna, hogy micsoda designes pályák jöttek utána. :/ De mindegy. Ami még jó, hogy rejtett tojásokban felmehetsz a fellegek felé (de most komolyan) és találkozhatsz egy nagy zöld …. akármivel…. ami extra segítőtársakat ad neked.

Zeneileg a játék jó, de nem valami olyasmi ami egy életre benne maradna a fejedben (kivéve nálam). Az irányítás az jól el lett találva, a karakterek normálisan működnek, a játék enginje is megszokható egész gyorsan.

Mit is mondhatnék végszó gyanánt? Ha soha az életbe nem hallottál erről a játéksorozatról, ne habozz, szerezd be valamelyiket, vagy töltsd le a ROM-ot, mert az Adventure Island véleményem szerint megunhatatlan.

Fölényesen is, de a játék nálam egy SZÉP NAGY 10/10-et kap.

A játékot a Now Productions fejlesztette és a Hudson Soft adta ki.

MEGJELENÉS:
US –  1991 február
EU –  1992 július 22.
JP –   1991 április 26.

adventure-jap

HEADER 

 
+1 #1 sakman 2013-11-17 14:02
Nekem van egy Adventure Island I. JAMMA lapom. Most pont be is van építve az arcade kaszniba, pöpecül működik.
Quote
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés