Fester's Quest

fester-head

Yay! XD már megint mivel őrjítem meg a japcsikat? XD
Ajánlom figyelmetekbe, hogy a mostani cikkem olvasásakor ne nagyon görgessetek gyorsan!

fester-csajszik

Oh, jó öreg Sunsoft. Mennyi jó játékot is készítettetek mi nekünk. Íme egy gyorslista: Batman (Return Of The Joker), Gremlins 2, Gimmick, Journey To Silius, Battle Formula és a lista megy tovább! Komolyan mondom… ez a cég mindig is az alul értékeltség egyik mintaképe volt, amit hogy bevalljak egyáltalán nem érdemelt ki!
Habár… a mai témám egyik eléggé furcsa játékukról szól, és egy bizonyos altémáról: TV show licencing.

Az Addams Family-t szerintem nem nagyon kell bemutatnom, de ha netán mégse ismernétek, akkor röviden: egy bizarr, ámbár rém kedves családról van szó, akik mindenféle csodabogárral élnek együtt (itt értve egy kézcsonkot is). Magukat a karaktereket Charles Addams alkotta az 1930-as években, a ’60-as években pedig televíziós sorozatot készítetek belőle.
http://www.youtube.com/watch?v=gFD7KGBUtKI Ebben a sorozatban született meg Vic Mizzy legendás száma. A sorozat után 1991-ben és 1993-ban két élőszereplős film készült Barry Sonnenfeld rendezésében, majd még egy 1997-ben, amit a Saban Entertainment készített. Külön kedvencem az 1992-es Hanna-Barbera rajzfilmsorozat volt!  http://www.youtube.com/watch?v=9vdVqKmsM1M

A cég a ’60-as évek sorozatából “próbált” játékot készíteni. Azért használtam a próbált szót, mert maga a játék nem mást, mint az 1988-as – szintén Sunsoft classic – Blaster Master engine-jét használta újra! Hogy is lehetséges ez?

Már maga az ötlet is elég bizarr: a játék arról szól. hogy Addams-ék városát megszállták az alienek és Fester-nek kell elintéznie a bestiákat. Egyszerűen érthetetlen… mégis mért pont az Addams-ékkel történne ilyesmi? Amint a játék intro-jából is láthatjuk, a játék főszereplője is alig hisz a szemének.

fester-intro

No, de hogy is néz ki és milyen is a game maga? Ugorjunk bele a zöldmoszat főzelékbe!

 

Nos, a főcímképernyőn kapunk egy egész szép kis Addams Family covert, ami ígéretesnek hangzik! Maga a játék egy 3D-s felülnézetes adventure, shooter, dungeon crawler játék. Az egész játék során a városban a csatornahálózatban mászkálunk, és mindenféle GONOSZ békát, férgeket irtunk a legendás csőpuskánkkal! XD

fester-game-screen1

De én Fester-nek még ezt ajánlanám!

fester-raid-mortein

Khm… nos a játék egy érdekes kis eksön gém. A játék alatt mindenféle fegyó fejlesztést (és sajnos devolúciót is >:/) fel lehet /kell szedni és rengeteg zseblámpát, kulcsot és pénz.t hogy a hoddogosnál feltöltsd eenrgiádat. Utad során házakba is be lehet menni ahol a többiekkel (Morticiával, Pugsley-val, Izé-vel) találkozol és adnak neked életleveseket, TNT-ket, hogy valamennyire egyszerűsíts magad utad során. Amit sajnos-t meg kell mondanom: a fegyvereknek 8 szintje van, és 1-6-ig a fegyverek szintje egy kalap túrós döglött pók-ot nem ér, mert összevissza kihagyja az ellenfeleket, és eléggé életveszélyes szituációkban találod magad! :S Amit én ajánlok: a játék elején gyilkolj meg minden-t amíg 7-es nem lesz legalább a fegyó-d szintje. Ami a játékban a fegyvereket illeti, hogy rengeted a szűk helyiség, így nagyon nehéz lehet a kis helyeken a fegyverrel lőni, mert a falakon leakad a lövésed. Itt kitérek egy HATALMAS régiókülönbségre: ezt a marhaságot, hogy a fegyvered fennakad a falban az EU-s verzióban kijavították. Szintén kalandunk során felvehetünk egy ostor-t aminek 4 szintje van ugyan, de én sokkal hasznosabbnak találtam, mint a horn gun-nál!

A játékban 6 boss van, ezek igazi kihívást fognak számodra jelenteni! Minden egyes boss után egy CLUE-t kapsz, amivel egy képet kaphatsz az űrhajóról. Ennek kb. annyi a haszna, mint a Zelda-ban a TriForce-ok felvétele. Erősen ajánlom a 2. boss után a MISSLE-k felvételét, mer azok egész gyorsan kinyírják a dögöket.

Most komolyan… Fester bácsi hőkövető rakétákkal? Miféle kabaré ez már? XD

fester-mokus

Ha már boss-ok… a 4.dik köcsög elsőre tutira ki fog nyírni! És itt buktatom le a játék egyik legutálatosabb dolgát! A játék során kemény EGY életed van! Ha meghalsz Game Over, nincs Continue, nem kapsz második esélyt! Igaz a főmenüben (ALA Metroid) kapsz egy Continue opciót, ami arra szolgál, hogy újrakezded a játékot azzal a felszereléssel ami előtte megvolt. Ez egy elég nagy baromság volt a Sunsoft részéről! Erről jut eszembe két dolog amit még bele kellet volna rakni a játékba!

fester-game-screen2

Én nem értem… számomra valamiért fontos hogy legyen pontszámmérő egy NES játékban! Az életeket meg a Sunsoft mód oldottam volna meg, mint a Batman-ben: 3 élet, no 1-UP, és checkpoint egy boss után. Igaz, áthackelhetném a játékot, de ahhoz lusta vagyok! De nézzétek! Még a marketing-esek se nagyon vihették végig a játékot ha ezt mondták a REKLÁMBAN!

 

Ami még korához képest innovatív volt a játék, hogy 3D-s interiorokat is tartalmazott a játék:

fester-game-screen3

Hasonlóak voltak még a Friday The 13th-ben és a Golgo 13-ban is. Mihelyst legyőzted az 5 bosst egy temetőbe érsz ahol teleportának egy anyahajóba, ott van még egy maze és aztán “talán” győztél!

Power-upok nélkül nem sokra mész, és csak 5 extra vial-od van boss-ok után, úghogy erősen vigyázz Fester rothadó seggére! Ami a játékban még eléggé irritáló, hogy a B gombot folyamatosan nyomkodnod kell mint egy beteg állat hogy lőjjél, úgyhogy erősen ajánlom a turbo controllert!

Nos ha van egy ilyen játékunk akkor a zene legalább jó? You bet your ass it is! 

 

 

fester-kodaka-sanEz volt asszem az első olyan Sunsoft játék ahol először használták a NES DPCM orechestra hit-jeit. Ezek lényegében melodikus hangok amik ilyen egy-két mp-ig hallhatóak. Leginkább a csatornás pályák legelején és a Theme Song-ban lehet leginkább hallani! Íme balra a mesteragy, aki később megalkotta a “trademark” melodic DPCM konvertálási mintát!

Kodaka Naoki (こだか なおき)
[Kodaka-san-ként van a Batman-ben és a Gremlins 2-ben elnevezve]

Nos az én kópiám hivatalos és amerikai régiójú! X_X

fester-nes-kazi

Ez azt jelenti, hogy PAL NES-ben az orchestra hit-ek maradnak amerikai sávban, és így egy elég érdekes fülszexualizálást kapok! (rossz értelemben)

fester-ear-rape

Node ÁLLJON MEG a fáklyás menet! (Mért van olyan érzésem, mintha már elsütöttem volna ezt a viccet?) Nekünk Ázsi…. akarom mondani Kelet-Európaiaknak Famiclone kaziban kéne, nemde?

fester-sargakazi

Marvel at my shitty skillz! Nos én magam még sosem találkoztam a kalóz kópiával, de a hivatalos kazi nem olyan hajmeresztően drága, mint a Mr. Gimmick.

Innovációja, bizarrsága miatt és Japánban meg nem jelentése miatt (ami érdekes, mert japcsik dobták össze a játékot!) tartom számon ezt a játékot a személyes kedvenceim között. 7 év kellett nekem, hogy egy kópiát szerezzek belőle! XD

Értékelés: 8/10

PAL ROM itt: NTSC ROM itt: Prototípus ROM itt:

Megjelenés:

US – 1989 szeptember
EU – 1990 szeptember 14.

fester-pal-borito

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés