Blaster Master

master-blaster-head
Hogy egy kicsit meséjek magamról (ami tőlem nem megszokott), emulátorokkal 2006-tól kezdve foglalkozom. Egy iskolatársam mondta nekem, hogy ha szeretem a régi játékokat, használjak RockNESX-et vagy valami hasonlót. A lehetőség, hogy a régi kedvenceimmel egy szempillantás alatt tudok játszani, nem volt ismert ötlet számomra, de hallgattam rá. Letöltöttem az emu-t és egy pár ROM-ot a CPUJunky-ról (nem tudom, hogy még megvan-e még) és az egyik játék mit ad isten erre a címre hallgatott: Blaster Master. Magyarra fordítva: "ROBBANTÓ MESTER". Mondom magamban - mintha hallottam volna már e két szót egymás mellett, ismerősnek tűnt egy kicsit. Pár év után rájöttem, hogy gondolatmenetem félig meddig jó helyen kószált, a MASTER BLASTER igen is létezik, de ők egy popegyüttes voltak! XD

Egy kis ízelítő tőlük:

Apám ma is és anno is bulizene megszállott volt, szóval tudtam egyet és mást! :P

Visszatérve: letöltöm az emu-t és no.1 játékomat, azaz az Adventure Island 2-t, és látom, hogy az emu működik! :O Elképzelhetitek mennyi ideig csodálkoztam felette, hogy egy PC-n tudom tolni régi játékaimat! :D Nos, akkor még nem tudtam, hogy honnan lehet ROM-okat letöltögetni, így maradtam a CPUJuky kínalátánál. Elég kevés volt elérhető azok közül, melyeket ismertem gyerekkoromból (talán a KickMaster volt ott még, meg a Jungle Book), szóval nézegettem még miről nem maradtam le. Először ezt a játékot próbáltam ki, és mit mondhatok... aznap este csak hideg kaja volt a vacsi, mert ez előtt ültem ájulásig! XD

master-blaster1

Nos, a bevezető képsorok alapján a sztoriról sokat nem nagyon tudtam meg! XD Az amerikai verzió szerint mi vagyunk Jason, egy átlagos gyerek, akinek van egy brekusza. Ez a breki fogja magát, és meglóg az akváriumából / üvegjéből (tudja a fene... nem szoktam kisállatként békákat tartani, de ha tartanék is, ahhoz anyámnak lenne egy-két szava! :P), és egy RADIOAKTÍV konténerbe ugrik, ahol mutálódik, és ezzel felszed cirka 200kg-ot (mehet a Nagyfogyásba! XD), és egy gödröt hagy maga után. Hogy egy ilyen súlytól milyen mélységú verem keletkezik, az jó kérdés (legyen 50m, de lehet túlzok), de Jason mindezt látva utána ugrik a gödör aljára (csontkovácshoz adhatok ingyen beutalót :P) és egy karcolás nélkül megússza. A brekije már hetedhét határon túl van. Meglát egy tankot, melynek SOPHIA THE 3RD a neve, és mit ad isten van hozzá egy komplett felszerelés is, ami PONTOSAN illik a gyerekre.

master-blaster2

Nyugi Japán, azért még szeretlek! :P Ha ettől a sztoritól nem kaptál fejfájást, dicséretet érdemelsz! XD Amennyire epicnek tűnik ez a sztori (EU-s verzióban is ez van), a japán verzió gyakorlatilag tojik erre, és csak egy főcímképernyőt ad, szóval ott a manualban keresd a történetet! :P De őszintén, ennél a játéknál nem is kell nagyon nagy történet, mert így is egy bevett sablonra épül az egész.

Szóval visszatérve rám, az évek múlásával lassacskán megtanultam, hogy mi miszerint működik, és hogy a RockNESX-nél vannak ezerszer jobb emulátorok is. A játékot azóta agyonjátszottam és ismerem szinte minden csínját-bínját (LOL, a hülye öndicsérő...). De azért ha kihívást akarok magamnak, akkor általában ezzel próbálkozom. Ha tudnátok, hogy 8 évembe került, hogy a real-deal-t beszerezzem! XD

Szóval, mi is ez a játék? Még a fajtáját sem mondtam meg, de amint láthatjátok, SUNSOFT value, szóval rossz már biztos nem lehet! ;) És ahogy idáig olvastátok, nem is mondtam negatívat róla, szóval ugorjunk bele a levesbe! :)

A játék egy Metroid-ra hasonlító akció-kaland, run 'n gunner kalandjáték, melyben a fő cél a túlélés mellett új szakaszok nyitása. '88-ban ez nem volt nagyon elterjedt stílus, talán még ilyen kaliberűnek mondhatom a régebben itt bemutatott The Guardian Legend-et. A játékban 8 pálya (terület) van, nem lineárisan egymáshoz kötve. Két féle típusú játékmenet van: a sidescroller rész, melyben a tankkal együtt masírozol, és egy top-down perspektívájú felülnézetes mód, melyben Jason-t irányítod. Az irányítás egyébként nem túl nehéz, de erre majd még később visszatérek. Tanknál A-val ugrasz, B-vel lősz, PAUSE az evidens, SELECT-tel pedig ki tudsz jönni a tankodból, de vigyázz! Jason a sidescroller résznél NAGYON könnyen meg tud halni, és ő nem is nagyon ugrálhat platformokon, mert ha egy kicsivel is nagyobbat ugrik, az életereje fele simán elvész. Ezzel nem nagyon érdemes totojázni, mivel csak 8 életcsík van, és itt egyáltalán nincsenek Health Potion-ok, mint a Fester's Quest-nél (ami ennek a játéknak az engine-jét használja szintúgy), szóval légy elővigyázatos! A játék amúgy sem egy könnyű téma, mert pont ennek a megjelenése környékén alakult ki a "Sunsoft" szindróma. Ezen azt értem, hogy a legtöbb Sunsoft-os játékban semmilyen 1-UP nincs, és csak mezei 3 életed van. Ha elfogy: "you are fucked". És az sem nagyon segít, hogy 5 continue-d van, mert ezt utolsó boss simán ledarálhatja. Szóval ahogy mondtam: LÉGY ELŐVIGYÁZATOS! Vagy ha minden kötél szakad: Game Genie, vagy Emu-ban save state. Továbbá az sem jó pont a játéktól, hogy kalandjáték lévén '88-as megjelenéssel semmilyen jelszó vagy mentési lehetőség nincs benne, csak egy huzam alatt lehet végigvinni, ami legjobb esetben is minimum 1 óra. Szerintem egy password funkciót igenis illett volna belerakni (Guardian is megcsinálta), de egy valamiben őszinte leszek: ennél a játéknál ezt még jobban elfogadom, mint a Plok!-nál!

master-blaster3

Hogy a sztorira visszatérjek: a játék célja a békád megmentésén kívül a Plutónium herceget (vagy kit) legyőzni, ezzel megmenteni a föld belsejében lakó lényeket. A japán verzióban egy Goez nevű alakot kell megállítani. A játék során a bolygóban / földbelsőben lévő lények kinyírásával H és P szimbólumokat lehet gyűjteni, evidensen életerőt és a levegőben lévő szállás erejét tudjuk velük visszanyerni (ejnye, ezt jól megfogalmaztam! XD). Magát a HOVER erejét a játék elején még nem lehet megszerezni, de amint megvan (3. terület), az A gomb kétszeres megnyomása és tartása után lehet a tankunkkal lebegni egy jó ideig. Ez esszenciális, mivel egy területet e nélkül nem is lehetne elérni.

A játék eléggé a trial and error rendszerre van építve, úgyhogy FAQ nélkül az ember igenis, el tud tévedni. Egy végigjátszás videó kezdőknek erősen ajánlott. Annyit elárulok, hogy minden egyes főellenfelet Jason-nal kell kivégeztetni.

master-blaster4

Jason HUD-ja annyiban tér el, hogy van egy puskamérő, amivel a fegyver erejét, és hosszát lehet exponencionálisan megnövelni. Ennek csupán egy hátránya van: ha egyszer is eltalálnak, akkor a pisztolymérő egyesével megy lefelé, és ha meghalsz, nullázódik. GOOD LUCK nem meghalni a játékban! És ezt könnyebb mondani, mint megcsinálni! :P

Hogy egy kis tippet adjak: a rákocskához teljes fegyverzet nélkül nem ajánlatos odamenni!

Hogy a grafikáról is essen szó: ez egy teljesen korrekt grafika '88-hoz képest. A szörnyek szépen vannak megrajzolva, a természet is ad egyfajta a feeling-et. A rákszörny az, ami nekem kifejezetten tetszik. :)

master-blaster5

*Annyit elmondhatok, hogy Happy Console Gamer felesége valamit tutira tud! ;)*

Hangi ökoszisztéma:

master-blaster6Szerintem nem kell mondanom, hogy mennyire imádom Naoki bácsi-t. :3 Igaz, itt csak még négycsatornás zenét adott a játéknak, de hatás az elmaradhatatlan. Néha-néha elgondolkodok, hová tűnt, mi lett a mesterrel. :( A legtöbb fórum szerint a SNES-es korszak után 1996-ban hagyta ott a videojáték iparban folytatott tevékenységét, az okai ismeretlenek. :( Az audio driver-t pedig legjobb barátja, Morota Naohisa fejlesztette, aki a fő hangprogramozó volt náluk. Amint hallhatjátok, Naoki bácsi ma már etalonnak számít! ;)

 


Viszont az irányításról beszélnünk kell! :( De most komolyan! Melyikkel játszanál szívesebben run 'n gunner-t az alábbiak közül?

master-blaster-ch1

Ha a te választásod is a legutóbbira esett, akkor gratulálok! Egyformán jár az agyunk! ;)

Amennyire jó a játék irányítása, annyira rossz az előző két joystickkel irányítani. Ehhez a játékhoz a D-Pad egyszerűen sehogy nem illik, max a sidescroller részekhez. A bossoknál annyira kell taktikázni, hogy az agyrém, és baromira kényelmetlen egyszerre lőni is mint az állat, meg a sok marhaságot kikerülni. Ez a joystick úgy működik, hogy a NES mind a két controller portját használja, mert ezt a joysticket ketten is lehet használni (azaz csak olyan első generáció NES játékoknál, mint pl. a Mario Bros, Ice Climber – amelyikben van felváltott kétjátékos mód). Két szép nagy gombja van és egy ANALÓG padstickje! Van egy sejtésem, hogy a Sony innen alkotta meg a Dual Shock-ot, de ez csak egy teória! ;)

Ebay kínálat -> KLIKK!

Amint láthatjátok, maga a cucc nem nagyon ritka, de nem is olyan rettenetesen olcsó (úgy utálom, amikor a szállításért többet kérnek, mint magáért a portékáért). Szóval ehhez a game-hez véleményem szerint csakis ez használható! :) Viszont a játék vége felé olyan power upokat kapsz, mellyel a falon lehet mászkálni. Nos, ez elméletben jól hangzik, de gyakorlatilag egy agyrém! A falon mászkálás a játék egyik legrosszabb és legidegesítőbb része. Főleg itt az edge jump-on van a fő probléma, mert a legutolsó pályán olyan kőkemény ugrásokat kell végrehajtani, hogy csak na.

Íme min kell átszenvedni:

Ajánlom a videó leírásában használt utasítást betartani! :(

Az utolsó boss az meg egy szerencsejáték! Vagy sikerül a falhoz tapasztanod, vagy kerülgetheted. 4 csapás és neked annyi! :(

A játékban a pályák igen változatosak: van itt barlangtól kezdve elárasztott tón keresztül labor meg jéghegy és miegymás, mi szem-szájnak ingere. Viszont amit a történetben nem értek: kétszer is van egy olyan boss, ami egy fertőzött béka, és ha tetszik, ha nem ki kell nyírnunk. De ami bizarr, hogy a játék végén Fred-et (így hívják a békánkat) mégiscsak megmentjük.

master-blaster7

Szavaim nem tudják a bizarrságot jobban kifejezni.

Szóval a játék és a zene is meglehetősen jó, gyakorlatilag a kult klasszikusok közé lehetne sorolni! :) A játék nem őrült ritka, az amerikai verzió viszonylag könnyen beszerezhető egy pár ezresért.

master-blaster8

master-blaster9

master-blaster10
master-blaster11

A harmadik képen direkt felnagyobbítottam az USA és a REV-A feliratokat, mivel minden egyes NTSC-U-s NES kazin van egy ilyen, és igen, amint látjátok megpróbáltam a lehetetlent és végigvittem Famicom-on! X_X

master-blaster12

master-blaster13
master-blaster14

Csakhogy ne mondjátok, hogy balfék vagyok, és nem tudom végigjátszani a játékot! :P Viszont Famicom-on SEMMILYEN körülmények közt ne játsszátok, csak akkor, ha olyan idióták vagytok, mint én! XD Erősen ujjgyilkos a játék!

Viszont amit még ki kell a játéknál emelni:

Anime-szindróma V1.0

master-blaster15

Anime-szindróma V2.0

master-blaster16

Óh, Japán és a ti eltérő hozzá állásotok és optimizmusotok! :P Dehogy őszinte legyek, egészen aranyosak! :)

Érdekességek:

master-blaster17

Japánnál: „EKNYUYAA", amcsinál pedig „XTVYGGAV" Game Genie kóddal lehet a memóriában turkálni, és ezzel egy ilyen demo, avagy hivatalos release előtti állapotba hozható a játék! Röviden: ha menteni akarsz, és visszatérni, így tudod megcsinálni! :P

„GAUGIKGK"-kal játék közben a 2. joy-on a FEL irány megnyomásával meg lehet a játékot fagyasztani (ennek különösebben sok értelme nincsen). Az előbbi kóddal a japán verzióban pedig ha minden igaz, lehet szabad módon a játékban ugrálni. START-tal lehet normálisan visszatérni. A kóddal meg lehet a GUN METER-t is spékelni, és a kettes joy-on a B-t lenyomva ki lehet folyton maxolni. Gondolom ezzel is csak a joy bemeneteli kódjait akarták tesztelni a 6502-val.

Magának a főcím képernyőnek a forráskódjához is eléggé magas tudás kell, hogy bárki is értsen valamit belőle! :S

Lássuk:

07:F66E:24 12 BIT $0012 = #$80
07:F670:30 FC BMI $F66E
07:F672:60 RTS -------------------------------
07:F673:A5 FF LDA $00FF = #$90
07:F675:09 80 ORA #$80
07:F677:85 FF STA $00FF = #$90
07:F679:8D 00 20 STA $2000 = #$90
07:F67C:60 RTS -------------------------------
07:F67D:A9 7F LDA #$7F
07:F67F:25 FF AND $00FF = #$90
07:F681:85 FF STA $00FF = #$90
07:F683:8D 00 20 STA $2000 = #$90
07:F686:60 RTS -------------------------------
07:F687:4C 87 F6 JMP $F687
07:F68A:68 PLA
07:F68B:48 PHA
07:F68C:29 10 AND #$10
07:F68E:D0 F7 BNE $F687
07:F690:40 RTI
07:F691:24 12 BIT $0012 = #$80
07:F693:30 03 BMI $F698
07:F695:4C 53 F7 JMP $F753
07:F698:A9 00 LDA #$00
07:F69A:85 12 STA $0012 = #$80
07:F69C:8D 01 20 STA $2001 = #$1E
07:F69F:20 90 F1 JSR $F190
07:F6A2:A5 19 LDA $0019 = #$00
07:F6A4:F0 03 BEQ $F6A9
07:F6A6:4C 27 F7 JMP $F727
07:F6A9:A5 58 LDA $0058 = #$0F
07:F6AB:85 5C STA $005C = #$0F
07:F6AD:85 60 STA $0060 = #$0F
07:F6AF:85 64 STA $0064 = #$0F

Someday, I will know the answer for this as well!!!

master-blaster-spikes

Két fel nem használt grafika, amit a PPU-ban találtak. Az előbbit ha a hírek jól mondják hackekben felhasználták, így a SPIKE-nak az a célja, hogy a tüskék ellen védelmet nyújtson. Gondolom ezt adná a Plutónium Boss, vagy azt sejtem lehet hosszabb lett volna a játék, de nem tudtak már egy pályával többet készíteni, így megmaradt érdekességként.

master-blaster-metafight-unused

A CHR-ben a japán ROM élő átfordítása a Metafight! A játék japánban: 超惑星戦記メタファイト/ Chô Wakusei Senki Metafight néven jelent meg. A játéknak természetesen egy másik, sokkal amcsisabb címet kellett adni! :P

master-blaster18

 Japán, illetve

master-blaster19

amerikai és európai főcímképernyő.

master-blaster20

ŰR....ÁLLOMÁS!!!! Sokkal szebb! :D

master-blaster22

És ezért nem a japán verziót vettem meg:

master-blaster24

master-blaster25

HAVE FUCKING MERCY!

Kab-Hegy vagy valami rohadtgomba?

master-blaster27

Hüllővel és nélküle:

master-blaster29

Prototípus:

Eléggé hihetelennek hangzik, de a prototípusban orechestra snare-k vannak, pontosan olyanok, amelyek a Fester's Quest-ben is voltak!

master-blaster30

Nem értem, hogy a sztalagmitos ábra mitől nem mehetett bele a hivatalos verzióba! :(

Remélem tetszett a cikk. :) A játékot erősen ajánlom mindenkinek! :)

ROM-ok: NTSC-U: PAL-A,B: NTSC-J:  Egy hack:  Prototípus:

A játékot a Tokai Enginnering fejlesztette és a Sunsoft adta ki.
MEGJELENÉS:
JP – 1988.06.17.
US – 1988.11.
EU – 1991.04.25.

master-blaster-borito

HEADER 

 
+1 #1 sum-blink 2014-06-10 13:48
Haver ez a zene nagyon kemény! Hála érte. A békás játékok meg Frogger óta jöhetnek.
Quote
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés