Disney’s The Little Mermaid

mermaid-head
/ Little Mermaid: Ningyo Hime /

Oh a Capcom. Retrójátékosok ha ezt a szót  hallják olyan játékok, mint a Ghost ‘n Goblins, Strider, Bionic Commando, Mega Man vagy esetleg a Sweet Home jut eszükbe. Ezek mind nagyon jó és egyben őrült nehéz játékok. Fura belegondolni, hogy ők készítették el a világ legegyszerűbb játékait is. :P

A játék az 1989-es “remekművet” (szerintem NEM kellett volna a mesét ennyire elfordítani a könyvtől! > :(  ) dolgozza fel, kicsit darabosan. Maga a sztori az, hogy Ursula még mindig él, valami varázsigét kürtölt szét, melynek hatására, minden ostoba hal az ő talpnyalója lett, … … vagy mifene. A lényeg, hogy Sebastian, meg az ari hal, (mai napig nem tudom hogy hívják) meg egy madár felkeresi Ariel-t, hogy ez ellen tenni kéne. [Marhák! Mért nem apámat kértétek meg? XD Ő egy horgászbolond! XD] *Sóhajtás*
Ariel elhatározza, hogy segít (mert mér is ne), ezzel a játék kezdetét veszi.

A játék, már megint csak 5 pályából áll. [Nem értem azt a PRG és a CHR chipet miért nem lehetett volna bővíteni még az 5-nek a kétszeresével :/ ). A memóriamaximum 1990-re elég fejlett volt. ‘A’ gombbal a farkadból buborékokat lősz ki, B-vel meg gyorsabban tudsz úszni (ala. Mario Módszer). Utunk során kagylókat szedhetünk fel, melyekkel ládákat nyithatunk ki. A ládák javarészt erősség növelőt tartalmaznak, melyek megnövelik a kilőtt bubi távolságát, vagy netán az erejét. A játék során kicsi mélyedéseket is lehet találni. Ha ide bedobunk halakat, kagylókat akkor semmitmondó tárgyakat (pipát, villát) szedhetünk fel, ami a pályák végén egy kis extra bónuszpontot jelent. Ami picit vicces, hogy a játék alatt TEMÉRDEK Extra Life van, ami szerintem felesleges, mivel a játék annyira könnyű, hogy szinte egyet se fogsz elveszíteni, legrosszabb esetben egyet (nem is beszélve a végtelen folytatási lehetőségről).

Én már  jómagam olyat csináltam, hogy végigviszem a játékot, úgy, hogy egyszer sem lehet megsebesülni. (Na így van már egy kis kihívás! :D )

-Vagy ha lenne energiám, és időm, akkor foghatnám a játék gépi kódját, és Hex Editorral teljesen átírhatnám, megszerkeszthetném a játékot. Kezdőknek ajánlom a jó öreg Tile Layer Pro nevű szoftvert, amellyel NES, Sega, SNES játékok grafikáját lehet átrajzolni, ha éppen nincs a játék színkódja bináris fájllá tömörítve. Jómagam Lagrange Point-on kívül nem sokkal találkoztam.-

Zeneileg elmegy, de semmi sem nagyon emlékezetes belőle. Itt megjegyzendő, hogy a Capcom soha nem használta a NES DPCM csatornáját, így az ő játékaiknak nem volt olyan erős basszusa, mint mondjuk a Konami-s játékoknál, ahol szinte minden egyes játékukban hallható volt a PCM dob.

Amit még vicces volt, hogy Ursulának 2 formája van, de a játékban a halak azt mondják, hogy még erősebb mint azelőtt! XD XD XD Én meg azt mondom, hogy könnnyebb mint amúgy is volt! :D
 De komolyan! Habár egy kis pluszpont: egyik legnagyobb spirte a Capcom-os NES játékoknál.

mermaid-a

Ami még érdekes, hogy a játék Európában nem jelent meg, és ebben az a röhej, hogy szegény Hans Christian Andersen európai volt. :? Szerintem nem lett volna akadálya, de azért ne sajnálkozzunk, mert itt va EZ:

mermaid-sarga

A sajátomat most nem engedte! :O

FUN FACT: Ez a borító nekem megvolt egy Contra kazettán! XD Sajnos az a kép már nem létezik, mert a 12 éves agyam azt mondta, hogy minden egyes kalózkazettán valós kép legyen, :P

Nos zárószóként: ez a játék KIFEJEZETTEN a lányoknak készült, de ez nem azt jelenti, hogy a játék fos. Sőt, egész jó lett, habár nagyon könnyű is. Adok neki egy 8-est a 10-ből, mert legalább a Capcom ügyelt arra, hogy minőségibb licenzelt játékokat adjon ki a kezei közül, mint az UBI Soft annak idején (az 1993-as Last Crusade NES-en)

Egy pár játékkép:

mermaid-1

mermaid-2

A cikk utoljára frissítve: 2013.10.21

A játékot a Capcom fejlesztette.

MEGJELENÉS:
US – 1991. július.
JP – 1991. július 19.

mermaid-famicom

mermaid-nes-usa

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés