Isolated Warrior

isolated-head
Mint tudjuk rengeteg oldalscrollozós shooter játék készült NES-re íme pár példa: Gradius, Gun Smoke, Burai Fighter, Contra, Life Force.  Mindegyik játék klasszikus, és sokan ismerik. De mi történik, ha ha fogjuk az előbb említett játékokat, és összekeverjük egybe, mint a pudingot? A válasz: Isolated Warrior. A játékot a Kindle Imagine Develop fejlesztette és a Video and Audio Project adta ki 1991-ben. Ez egy igazán alulértékelt játék, nem sokan  játszhattak vele anno (16 bit háború).

Történet:
A távoli űrből egy idegen életforma megtámadta a bolygónkat, az embereket evakuálják, de Max Maverick (?Top Gun referencia?) úgy dönt, hogy ő marad, és szétrugja az idegenek seggét. A történet nagyon minimális, klisé, de nem ez a fontos.

Játékmenet:
Hibátlan. A játék egy autoscrollozó railshotter, 45 fok-os szögben jobbra forgatva egy kicsit. A játékban szinte minden megvan: gyors reflexeket kívánó akció, ugrás funkció (ami railshooterek-nél nagyon ritka), platformozás, nehéz bossfightok, és pazar fegyverek. A játéknak talán annyi szépséghibája van, hogy elég rövid (6 vagy 7 pálya), profi játékosok 30 perc alatt végigjátsszák. Hálaistennek a KID programozói gondoltak a nOOb-okra is, mert a játékban van egy 4 jegyű számkódos jelszórendszer. A játékban elég sok  helyen van titkos pályarész, ahol feltöltheted a fegyvereidet maximumra, vagy szerezhetsz egy extra életet. A pályák is nagyon hangulatosak: van egy pálya ahol egy folyó felett repülsz át, van egy motoros pálya is, ami elég nehéz, repülsz az űrtől kezdve mindenhol.  A játékban fel lehet szedni L és W betűjelű ikonokat, amik fejlesztik az adott fegyveredet. A fegyverek közt a SELECT gomb-bal lehet váltani (elég sokidőbe telt nekem, mire erre rájöttem), a fegyvereknek 12-es fokon van a legnagyobb tűzereje.Még  egy pluszpont a fejlesztőknek: ha meghalsz, akkor elveszted azt a fegyvert, amit előtte használtál, de a másik az megmarad, és használhatod azt. Ez a taktika bossfight-oknál elég jól segíthet:  pl.: amikor egy csíknyi energiád van, és érzed, hogy elveszted a harcot, akkor csak átváltasz, az nullázódik, az előző viszont megmarad. Ezt nevezhetnénk csalásnak, de mivel így lett megprogramozva a játék (amúgy utolsó bossfightnál ajánlom leginkább e technikát), ezért nem nevezhetjük. Elején mondtam, hogy hibátlan a játékmenet, és én most is kitartok e állításom-nál. 10/10

Zene:
Ó emberek! Amennyire jó a játék legalább annyira jó zenét kapunk is hozzá! (YEAH!) A zenét Nobuyuki Shioda komponálta össze, és mindegyik zene jó, illik a játék atmoszférájához. Amit én kicsit hiányoltam itt a mestertől az, hogy DPCM hangokat szinte alig lehet hallani (kivéve talán a befejező zenét), és pedig Shioda bácsira pont az jellemző, hogy a háttérzenékben elég erős a DPCM és PCM aktivitás. Leginkább ezt a technológiát a Doki! Doki! Yuuenchi (The Trolls in Crazyland) és a Recca-ban alkalmazta (a Kickmaster-ben meg főleg). Sőt a játék vége felé elég unalmasra fogta a munkát, mert szinte 30 másodpercenként ismétlődik. 8/10

Nehézség:
Szereted a kihívásokat? Ha igen akkor ne habozz tovább, mert ez a játék nem gyerekjáték: a játék már az első pályán teszteli a reflexeidet, a gyorsaságodat, a pontosságodat. Ami még jó a játékban, hogy a fegyvered automata, tehát a játékhoz nem kell turbó gomb. A játék kegyetlensége leginkább a harmadik pályán mutatkozik be. A jelszórendszerebben a játékban legalább hasznos, mivel ki tudod gyakorolni a nehezebb pályákat, tudod memorizálni a pattern-eket.
És ez a játék még abban is jó, hogy a bossfightok nehézsége kiegyensúlyozott: a legkönnyebb az első, a legnehezebb az utolsó. Ezt én személyesen ritkán látom, ahol ezt jól alkalmazzák, de ez a játék kivétel ez alól. 10/10

Irányítás:
Korrekt. Az ugrás az egy kicsit lassúcskás, de attól függetlenül az égegyadta világon kívül semmi problémám nincs vele. 9/10

Grafika:
SZEN-ZÁ-CI-ÓS! Szerintem a Recca a Lagrange Point és a Madara után szerintem ennek a játéknak van meg a legjobb vizuáltextúrája. (Ha nem számítjuk le hogy MMC5-öt is használhatott volna! XD)  A harmadik pályán még át is kell mennünk egy pszichedelikus hídon is, amely egy kis paralaxscroll-t is eredményez, amit elég kevés NES játék használt (Joe & Mac).

Végszó:
Mivel ma (Jún 20-án) kaptam meg a játékot Vateráról, már ne nagyon keressétek arrafele, se ha fanjai vagytok a Shooter játékoknak akkor ez egy szintén kötelező darab a gyűjteményetekben. Az ára nem rémes Ebay-en tehát az emulátorokat ennél a játéknál nem javaslom! Konzolon sokkal másabb a feelingje.

Megjelenés:
USA – 1991 február.
EUR – 1991
JAP – 1991 febrár 15. (Max Warrior Wakusei Kaigenrei)

 isolated-nes-usa

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés