LEGO Pirates of the Caribbean

lego-pirates-head
Evezzünk a vidám, színes, virtuális világba, azon belül is egy külön kis idealizált vidékre, a vicces LEGO kikötőbe! Megjegyzendő, hogy nekem egy LEGO játék sem tetszett, ami filmet dolgozott fel. A Racers igen. Szeretem, mit szeretem, imádom a Star Wars-t, Indy-t, kiskoromban a Batman-t is bírtam, de valahogy olyan idétlenségnek, komolytalannak tartottam ezeket az adaptációkat és nem is tudtak lekötni. LEGO-zni mai napig szeretek, csak épp nem virtuálisan.

lego-pirates-1

Aztán jött ez a Karib tenger és gondoltam egy próbát teszek vele is. Tudni kell PSP-n kicsit más a pályaszerkezet, természetesen a grafika is, tehát nem hót ugyanazt kapjuk látványilag kissé lebutítva, mint pl. a Tomb Raider Anniversary vagy a Burnout Dominator esetében. Ez az első Lego Indy óta van így – az és a Lego SW régi trilógia még az előbb említett teljes átiratokat képviselte. Hozzáteszem: ez engem nem zavart. Sőt: ha lehet ilyet mondani, nekem TÚL szép volt a nagygépes Lego Indy 2, Potter, Karib stb., a szinte már-már túl idealizált, túl csili-vili megjelenítésével. Itt a figurák egészségesen csillognak akár a valóságban.

lego-pirates-2

Szintén pikantériája a cikknek, hogy még az említett filmek sem tettek rám olyan nagy benyomást, mint az előtte készült alkotások. Az első közepesen tetszett, bírom Veréb Jacket, a folytatásokat feleslegesnek tartottam, mi több kezdtem nem érteni, mint a Harry sztorikat – miért pont ez fogott meg? Rejtély… De megfogott! Ami nem tetszik a játékok alapkoncepciójában (ám széppé varázsolja a meseszerű világot), hogy valós elemekkel is vegyítik a műanyag mütyüröket – tehát pl. a sziklák realisztikusak, a pálmafákat mintha fotózták volna… Design-t tekintve viszont hülyén néz ki.

lego-pirates-3

A grafika PSP szinten közepes, a nagytesókat nem közelíti meg, de mivel ez DIREKT más, így ez sehol nem zavart. A játékmenet, ha valaki nem ismerné, nagyon egyszerű és aranyos, szinte minden LEGO film játékban ez a multi lehetőségek variálásával: egy főcsarnokból indulunk, ahol a kalandok során gyűjtött arany és ezüst érmékből vásárolhatunk új figurákat, szereplőket, építkezhetünk, vissza nézhetjük a geges-vicces LEGO filmjeleneteket stb. A játék mind a 4 filmet körül öleli, de nagy poénokat nem lő le, ne féljünk. Tetszőleges sorrendben járhatóak be a pályák, összesen 16 van belőlük. Itt egy kis kikötői város jelenti ezt az almenüt. Az “unlockolt” azaz a történetet végigjátszva szereplő karakterek kioldása azért fontos, mert ha minden kincset (ez minden lego játékban más, itt tallérok, üvegek…) össze akarunk szedni, ahhoz speckó képességeket tudó karakterek is kellenek. A második részben megismert boszorka pl. a zöld halálfejekkel ellátott területen tud varázsolni valamit, ami majd a továbbjutást segíti egy kincshez. Igen ám, de ilyen zöld terület az első pályán is lehet már, a banyát meg csak a második rész végigjátszása után kapjuk meg. Szóval így van ez. Van aki ásni tud, a lányok kampókat dobálnak, némelyik ládát csak tiszt tud kinyitni stb… Én nem maxoltam ki, de akik erre hajlamosak, ők elfognak vele szórakázni. Egy-egy pályán az adott filmbeli jelenetnél szereplő karakterek között válogathatunk, ám van, hogy egyesek majd később csatlakoznak a bandához.

lego-pirates-4

A karakterek a szokásos minőségben jelennek meg, kissé stilizálva, de felismerhetően: Jack jellegzetes berúgott mozgása visszaköszön itt is. Néhol papagájokat, kutyákat is irányíthatunk egy-egy kulcs megszerzése erejéig. A játékmenet harcból (a főbb csaták sajnos gombnyomkodósak) építkezésből és rombolásból áll, valamint platform elemek is színesítik az összképet. Minijáték gyanánt kockázhatunk, vagy félkarú rablót játszhatunk. Újítás (nekem legalábbis), hogy néhol karaktereink – ahol a gép engedi – nem csak úszkálhatnak, de le is merülhetnek. Ekkor töltögetés után (sokat tölt a játék az al-területek közt, de nem zavaró) a víz alatt is ténykedhetünk! Ez nagyon tetszett! A grafika, mint mondottam szép, amúgy God of Warosan rögzített kamerás, a zene most is licenszelt, mint mindig – itt a remek Hans Zimmer (John Williams, és Danny Elfmann mellett a kedvenc filmzene szerzőm) muzsikák csendülnek fel, ám bánatomra kevés muzsikát vettek meg Legóék és azok ismétlődnek, ami olykor monoton lehet. Kellemes nyári, buszos játék hát ez a film előtt, vicces, kikapcsol és mint kiderült, a nem LEGO/Karib tenger fanokat is el képes csábítani.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés