Soul Calibur: Broken Destiny

soul-calibur-head
Sosem tartoztak játékos pályafutásom kezdetén nagy zsánereim közé a bunyós játékok (na, ez nem teljesen igaz, mert a SEGA-s Ultimate Mortal Kombat-tel egész jól elvoltam), de amikor PSP-t vettem szükségét éreztem, hogy a stílussal jobban megismerkedjek. A Tekkenek Sötét Rezurrekciója és 6. része mellett igen nagy kedvencem lett a Soul Calibur PSP exkluzív epizódja.

Utóbbi játékokról tudni kell, hogy a verekedős játék-fanok kívülről a vágják a karakterek háttértörténetét, kombólehetőségeit és mindegyik anime szerű karaktereket használl – tehát a férfiak közül mindenki Mitch Buchannon, a nők pedig darázs derekú, görögdinnyemellű amazonok. (Utóbbi megállapítás inkább csak a SC sorozatra igaz, ahogy az is, hogy hangsúlyos elemet kap benne a kusztomizáció, valamint a PS3 generáció óta mindig van egy vendégszereplő (Yoda és Darth Vader után most a Sony kedvenc rózsavirága, a kultúra fellegvárát két lábbal taposó, maga körül mindent szíjjel verő Kratos!), továbbá nem elég a két megnyert meccs, így akár öt kör erejéig elnyúlhat egy mérkőzés. Még egy érdekesség az a verekedős játékokban ritkán előforduló elem, hogy hőseink fegyvert is használnak – nuncsaku, méteres hentes bárd, hatalmas kardok, vívótőrök és egyéb érdekesség kerülhetnek kezünkbe.

soul-calibur-1

Játszhatunk egyedül a gép ellen random meccseket, WLAN-on keresztül cimboránkkal illetve challenge-eket is megoldhatunk. Utóbbi igen nehéz, adott egy feladat, vagy egy kombó és ezt egyre rövidülő időn belül többször is végre kell hajtanunk. Ha a láncot befejeztük jön a másik és így tovább. Miért jó ez? Említettem a karakter testreszabási lehetőségeket, amik tényleg hihetetlen részletesek, illetve magunk is alkothatunk figurákat. Itt új ruhákat, tárgyakat kaphatunk. PSP-n az alkotható figurák száma ugyan limitált, de állítom az egész játékban ez a legnagyobb mulatság. Olyan szinten testre szabhatod a karaktert, hogy nincs figura a popkultúra világából (ésszerű kereteken belül persze), akit ne lehetne megalkotni. Miután kiválasztottad a harci stílust egy főszereplő alapján és beállítottad a nemet, gyakorlatilag a szem- és alsónemű színtől kezdve, a hangmélységen át, a harcok közben leszaggatható öltözékekig MINDENT megadhatsz. A teszt végére bedobtam pár demonstráló képet is. Rengeteget fejlődött e téren a program a harmadik rész óta. (Mint említettem, vannak megnyerhető plusz cuccok is, olyan Japán elmebetegségekkel, mint sasfej, papagáj a vállra, hegedű, vagy macskajelmez.)

soul-calibur-2

A zene karakteralkotáskor sajnos a főtéma variált változata loop-olva, ami hatályos időn belül az agyára megy az embernek. A menüben nem rossz a muszika, játék közben meg nem arra figyel az ember – de nagyon epic akar lenni. Amúgy sem erőssége a programnak az audio kényeztetés – eléggé be vannak tömörítve a hangok, így dobozból szóló hangszóróhoz közelít az élmény. Viszont a grafika annál inkább szép – ha a Tekken-eket nem is nyomja le, színpompás, élettel teli pályákkal, csodásan meganimált karakterekkel, gyors motorral örvendeztet meg a Namco a PSP-s Soul Calibur-ban. Több pálya is visszaköszön az epizódot megelőző nagygépes változatból. Az aréna jellegű harctereken ki is ütlegelhetjük az ellenséget a ringből – remek móka! A kivégzések és a különleges kombók és feldobják az amúgy vértelen küzdelmet – az első és második God of War-ban látott öltözékekkel is irányítható Kratos, akár az anyajátékban itt is felröppen sasként, villámokat szór, karddal súlyt le – hogy csak egy-két közismert példát említsek.

soul-calibur-3

A karakterek a régebbi epizódokból ismerősek, de természetesen új figurák is felbukkannak. Hiányolom azonban a szép CGI videókat, melyekből a konkurenciában van bőven – itt csak az intróra futotta, ahol bemutatkoznak az újoncok. A játékban irányítható Cassandra, Sophitia, Ivy, Algol, Siegfried valamint megannyi más begyes leányzó és dögletes hímringyó. No és a gép is rak össze custom figurákat véletlenszerűen – röhej miket tud produkálni, mindkét értelemben.

Így, a konzol kifutásakor vétek lenne kihagyni ezt a (hazánkban mellesleg elég ritka) programot, mely kifejezetten utazásra lett kitalálva a csúnya ronda olvasás és művelődés helyett… ha nincs okos telefonod, amit b*zizhatnál, pár menetet lenyomni fél óra alatt a legideálisabb játék a stílusban. Annyira tartalmas, hogy szabályosan évekig leköti az embert – ha másért nem is, csak a karaktergeneráló opció miatt.

soul-calibur-4

soul-calibur-5

soul-calibur-6

soul-calibur-7

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés