Sword of the Samurai

sword-samurai-head
Imádjuk a szamurájokat, mindannyian. Én is így vagyok ezzel, így elsők között low budget kategóriában beszereztem a fentebbi produktumot. Ilyen címmel nem lett rossz egy játék... ugye nem? Kétségtelen, hogy sokkal de sokkal többet vártam ettől a játéktól és kétségtelen, hogy önmaga alatt teljesített (tudom, spoiler vadász vagyok). Miért írok róla mégis? Elsősorban azért mert kivétel nélkül fogok írni mindegyik játékomról, másodsorban pedig azért mert olyan téren teljesített amit nem vártam volna.

sword-samurai-1

Először is a nagy magyar viszonyokban elhelyezve barátunkat: egy internetes fórumról találtam egy Rákosborzasztón élő srácot, aki két programot ajánlott megvételre: egyik a tárgyalt játék, a másik pedig az Arc the Lad: Twilight of Spirits. Engem csak az egyik érdekelt, de mivel a srác a leírás szerint felszámolta játékgyűjteményét, gondoltam könnyítek a dolgán azzal, hogy mindkettőt megveszem. Tényleg nem kerültek sokba... Az intró, amit kapunk, nyamm-nyamm CGI. Esőben, viharban, hídon, tengerparton szamurájok kaszabolnak és szól a Jpop. Ez az, ezt akartuk, ezt kaptuk. Elégedettek vagyunk. A menü pofás, érezzük hogy itt kardokról lesz szó, helyes, toljunk Single player kampányt. Van karakteralkotás: arcot változtatunk, nevet és ruházatot is, húha, kezdenek komolyan venni minket. Az átvezetőben látjuk amint hősünk egy hídon sétál, mikor bokennel vívó harcosokat vesz észre, nosza leugrik és csatlakozik a párbajozókhoz. Ebből még akármi is lehetett volna... tényleg komolyan... ebből k***a jó akció rpg lehetett volna emberek... miért nem?

sword-samurai-2

A játék arról szól, hogy egy folyamatos harcokból álló gyakorlatozás során elsajátítjuk a különböző mozdulatokat, amiket otthonunkat jelképező házban egy Norton Commander egyszerűségét idéző táblázat rendszerben mi stílussá kovácsoljuk a karakterünk számára és megszámlálhatatlan küzdelem után kihívunk majd történelmi figurákat is, akiktől újabb cseleket lesünk el harcban és mi ettől a legjobbak leszünk hetedhét határon. Na most ezzel a gond: unalmas. Nem kicsit, nagyon. Mert minden ellenség csak néhány ruha és arckombinációt használ, szóval sokat forgunk harcolni, látszólag a semmiért. A stílusunk megalkotásához nagyon sok türelem és ilyesmire való hajlam kell, és nem biztos, hogy ezért játszunk sokan konzollal. Ha teljesítjük is az egyszemélyes kampányt nem kapunk semmi olyat a játéktól, ami elégedettséggel töltene el minket, nincsen jutalma annak a sok szenvedésnek... semmi! Látni akarom, hogy a karakteremet gésák hada veszi körül, és kényeztetik, azért csináltam végig!!! Rinya vége.

sword-samurai-3

Azonban eljött a pillanat, amikor haverok átjöttek és kerestünk partijátékot. Ez volt egyedül kettes és van benne egymás elleni harc. Nosza, elkezdtük nyomni és ránk esteledett. Mi történt? Szembesültünk azzal, hogy minek szánták ezt a készitői: a legrealisztikusabb és valósághűbb vívás-szimulátornak, amit szamurájokról készítettek. Különleges támadások és minden nélkül, egyedül a kard és az emberi ügyesség szabta határokon belül való villámgyors kardváltások fiesztája ez, ami a párharcok során éri el azt a célt, amit kitűztek neki. Jól példázza ezt az is, hogy egyedülálló módon a kétjátékos résznél jelzi, hogy a második memokártya slotban nincsen Sword of the Samurai karakter. Tehát a készítők által elképzelt ideális világban mindenki otthon kijátszotta már ezt és a szíve fölött őrzött nyúlszőr tasakban hordja magával a memória kártyáját, amin az egyénileg kicsiszolt stílusú kardvívója pihen addig, amíg egy másik sorstárssal nem találkoznak, aki hasonlóan hozzájuk mesternek érzi magát a kardvívás terén és akkor ők egyetlen gépbe behelyezve memória kártyáikat tökéletes harcot folytatnak... Őrültségnek hangzik? Igen, mert az is... az a tévhit, hogy a játékosok ilyenek, csak japánban születhetett meg, és így is történt. Azonban ha a mágikus csapásokon túl másféle küzdőjátékok is érdekelnek, ahol számít a seb vérzése és a stílus... a Sword of the Samurainál nem találtok jobb választást.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés