Prince of Persia: Arabian Nights

pop3d-head

A PC-s játékok hőskorának egyik pozitív hőse a „herceg”. Ő volt az, aki egy szál karddal felvértezve átküzdötte magát a trükkös csapdákkal és harcias őrökkel teli kazamatákon, hogy végül szembe szállhasson a gonosz Jafar-ral. És hogy mindezt miért is tette? Mert Jafar szemet vetett a kedvesére. A hölgynek persze az ifjú tetszett, így a vén trotty hoppon maradt. Nem lenne igazán gonosz egy gonosz varázsló, ha ezt csak úgy, mindenféle bosszú nélkül lenyelné. Jafar jól megátkozta a hercegnőt, de valamiért úgy gondolta, hogy hagy egy esélyt a herceg számára. Amíg a hatalmas homokóra le nem pereg, a hercegnő megmenthető. Patetikus egy gondolat.

Bomberman Online

Bomberman-nak MINDEN géptípusra kell lennie legalább egynek, nem? De! Legelőször a nyolcbites gépeken borzolta a kedélyeket, nem kis sikerrel. Később minden épkézláb konzolra és számítógépre átírták, mondhatni folyamatosan. Emlékszem azokra az időkre, amikor még SNES-en nyomtuk a Bomberman partikat, 4-játékos elosztóval. Mekkora móka volt már! Szerencsére a Dreamcast változat sem maradt ki a portolási sorból – sajnos csak az amerikai gémerek számára volt elérhető –, 2001 karácsonya előtt a boltok polcaira került. Itt az öreg kontinensen akkoriban maximum a backup változatot próbálgathattuk, és persze csak offline módban.

Phantasy Star Online Episode1

A Dreamcast fénykorát írtuk, mikor a SEGA piacra dobta a platform (figyelem: mocskosul elfogult vagyok) egyik – ha nem „A” – legjobb játékát. A Sonic Team remekműve a Phantasy Star Online jött, látott és meggyőzött. Nekem konkrétan másfél évet ütött ki az életemből, és vésett arcomra sok ráncot a hajnali 4 órakor történő lefekvéssel járó általános kialvatlanság. Egyszerűen NEM bírtam letenni, annyira magával ragadott a játék hangulata.

Star Wars Ep. I – Jedi Power Battles

A LucasArts-nál annak idején felhúzott kezekkel várták az új Star Wars trilógia első részének megjelenését, hiszen az első hármast már többszörösen elcsépelték a legkülönfélébb platformokon, és a „holtidőben” kitalált történetek is egyre kevéssé tűntek érdekfeszítőnek. Az Episode I szinte megváltás volt. Megnyomták a nagy piros gombot, és a szoftvergyártó gépsor újra beindult.

Rez

A Sega/UGA fejlesztőcsapat Rez című játéka 2001 végén egy időben debütált Playstation 2-n és Dreamcast-en. A két verzió szinte bitről-bitre ugyan az (mindkét gépre megvan a játék, szal tudom), így ha netán valaki kedvet kapna eredetiben beszerezni/játszani, ajánlom a PS2-es verzió megcélzását, lévén azt sokkal olcsóbban megúszhatja. Aki pedig nem ennyire földhözragadt (tok fenn a polcon), az XBOX Live-ról letöltheti a 2008-as HD-sített verziót.

Headhunter

A Headhunter a Dreamcast végnapjainak egyik legnagyobb durranása volt 2001-ben. A svéd Amuse fejlesztőcsapat eléggé kitett magáért, és egy kimondottan színvonalas, több stílust ötvöző, szinte abbahagyhatatlan játékot hozott össze. A siker szinte borítékolható volt, hiszen más platformokon már jelent meg korábban a Headhunter-hez hasonló alkotás, de a Dreamcast kínálatából ez a fajta játék totálisan hiányzott.