Robin Hood Prince of Thieves

robin-hood-head
A Robin Hood a tovajok fejedelme egy jó kis film amit már nagyon rég láttam. A főszereben Kevin Costner volt, és még rengeteg más híres színész (pl. a Nothingami seriff szerepében Alan Rickman [Hans Gruber- Die Hard 1;  Piton- Harry Potter széria]). A játék viszont a film megjelenése után 6 hónappal jelent meg, amit a Nintendo Power (amerikában egy játékmagazin) a legrosszabb időzítésnek számítottak. Maga a cég leginkább nagy,ismert játékokat portoltak konzolra, ezek közül az egyik a PC-s Doom volt SNES-re 1992-ben. NES-re még két játékuk ismert: az Eliminator Boat Duel (egy jó kis motorcsónakos játék) és a Day Dreamin’ Davey. Általában a mozivászonról adaptált játékok többsége nem annyira jóra szokott sikeredni, ez a játék kivételt képez.

A  játék egy Zelda szerű felülnézetes akció-RPG. Csapatot alakíthatunk, habár csak Robinnal tudunk játszani. Mint minden ilyen játéknál fontos a játékmenet. Ezt jól megoldották, habár az irányítás imitt-amott fura: a tájakba folyton beakadsz, és nehéz kikerülni belőlük. Mivel RPG játék lehet Level-uppozni maximum 8 szintig. Nagobb szinteken gyorsabban tudsz mozogni, és több HP-ra tudsz szert tenni. Ebben a játékban NAGYON fontos az energia, erre majd később még rátérek. A játék még ad több módót is játékmenet gyanánt: van kardpárbajozás, nagy csatatéren lehet harcolni több mint 30 katona ellen kis csapatunkkal, és még lovagolni is lehet. Mindezt egy játékban. Minden ilyen kis minijáték jó, de nem tökéletesek: a párbajokban nem sok stratégia van, ott az irányítás elég szegényes, a nagy csatatéren B helyett A-val támadunk, a lovagolásnál meg ha egyszer is felbuksz akkor véged. A játék egy érdekes pontja még az is, hogy szövegbuborékok jelennek meg, amelyek elmondják a film történetét, sőt, még idéz is a filmből. A másik érdekes, és talán nevetséges pontja a játéknak, hogy amikor leölsz egy ellenfelet csontdarabkákra robban szét. Tudom hülyének hangzik, de így van. A menükezelés egy kicsit nehézkes, de egy rövid időn belül hozzá lehet szokni. A játék alatt számtalan küldetést kell teljesíteni, amelyek többsége elég nagy kihívás.

A játék talán egyik legrosszabb pontja a grafika és a mentés hiánya: valamiért a játék grafikai tervezőjének elég nagy hasmenése lehetett, vagy egyszerűen lusta volt, mert szinte mindenhol a barna szín a túlötlő (a sz@r színe). Maga a karakter is barna, sokszor kaméleonná válik a karakter a Sherwoodi erdőben. A játékos azt hinné, mivel RPG a játék, biztosan van elemes mentés, vagy valami más. A szomorú hír az, hogy nincsen. … … :( De mégis mi a francért? Egy RPG-ben tessék szíves mentést alkalmazni! A másik rossz dolog pedig az, hogy csak 3 életed van. ha elveszted akkor kezdheted az egészet előröl.

Hogy azért lelőjem a poént: nyomd meg 8X az A-t utána a B-t 8X és megjelenik egy PASSWORD képernyő. Egyetlen egy kérdésem van: miért nem lehetett ezt a főmenübe megprogramozni?

A játék zenéjét Paul Webb szerezte, ő egy nagyon jó munkát végzett a játék szempontjából.

Nekem őszintén bejött, sőt elég inspiráló, mivel a játék Japánban nem jelent meg, akárcsak a Prince of Persia, de a kínaik képesek voltak beletömöríteni egy 60 PIN-es kaziba. Maga a kazi is  elég súlyos: 350 gramm, ami elég nehéz a többihez képest.

Vaterán még láttam, Ebay-en meg főleg, azt ajánlom szerezzétek be, főleg, ha Robin Hood fanok vagytok.  PONT: 7/10

Képek:

robin-hood-1

robin-hood-2

robin-hood-3

Fejlesztő: Sculputred Software
Kiadó: Virgin Interactive

MEGJELENÉS:
US – 1991. november.
EU – 1992. december 10.

robin-hood-nes-eu

robin-hood-nes-usa

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés