Star Wars – Rebel Strike

sw-rebel-head
A Star Wars rajongók élete nem könnyű. A Lucasarts mindent megtesz annak érdekében, hogy a csodálatos univerzumba beszippantott egyedek minél több pénzzel támogassák (a vénségére Disney-vel lepaktáló) Dagobertet. Így videojáték fronton is minden konzolra kiadnak minimum kettő, ha nem több konzol-ekxluzív, Csillagok Háborúja játékot.

PC-n és Nintendo 64-en hatalmas sikert aratott (tulajdonképp a SOTE első pályájára alapozó) Rogue Squadron, ami kizárólag GameCube-on folytatta igencsak sikeres röppályáját. Míg a második rész, a Rogue Leader mondhatni techdemo volt (ám azok közül a legjobb fajta), addig a harmadik rész már teljes értékű folytatásként hívatott levenni lábukról a Star Wars fanokat.

sw-rebel-1

Ha az öröm nem is száz százalékos, azért azt ismét megjegyezem, hogy a Rogue Squadron II és III esetében is az EREDETI filmekben látott digitális modelleket használták a fejlesztők, melyeket a Lucasfilm az első, digitálisan felújított kiadásoknál alkalmazott! A végeredmény eszméletlen szép, a játékok mai napig filmszerű látványt produkálnak. A Rebel Strike ismét egy könnyednek tűnő (ám felettébb nehéz) TPS shooter, a Birodalom uralta galaxisban. Természetesen a főszereplő ismét a Zsivány osztag vezetője, maga Luke Skywalker. A játék logóját, majd első pályáját megpillantva már elkönyveljük: egyszerűen gyönyörű a grafika – legyen szó a járművekről, a vízről, vagy a tükröződésekről, mind profi munka. Ha lehet még szebb lett a motor a második rész óta!

sw-rebel-2

Óriási újítás, az immáron valamelyest non-lineáris missziók között a gyalogos részek felbukkanása. A tutorial misszió már felfedi ezen újdonságot – Luke Skywalker tatooine-i otthonát járhatjuk be, aztán jön az elmaradhatatlan buckapatkány vadászat. A figurák nagyon jól néznek, de mozgásuk kissé robotikus és gyakran beakadnak helyekre, a rögzített kamera miatt (á la Resident Evil). Néha egészen apró formában látjuk őket és az okozza az eltévelyedésünket. Kevésbé tragikus a helyzet az olyan misszióknál (pl. a borítón szereplő legendás Hoth-i csata), ahol ki kell szállnunk a gépből. Itt TPS-ekből ismerős irányítással találkozunk majd. Az említett küldetésben például a Battlefront-hoz hasonlatosan tauntaun háton is ülhetünk, fénykardot használhatunk, sőt az AT-AT lépegetőket a filmekből ismert módon pusztíthatjuk el – egy QTE esemény keretein belül.

sw-rebel-3

A fejlesztők az új film premierje miatt kénytelenek voltak némileg összekötni a két trilógiát – nos, ez igen erőltetetten sikerült, hisz Obi Wan egykori hajóját vezethetjük a Klónokból és többek közt a Geonosis bolygón a kereskedelmi szövetség droidjait (!) gyakhatjuk le, majd ugyanúgy szeizmikus tölteteket hajigálhatunk az űrben ellenfeleinkre. Nos, kétségtelen látványos a dolog, de annyira nem illik a régi trilógia koncepciójába, hogy az már fáj. Egyértelműen marketing célokat szolgál a rég-új trilógia összekapcsolása.

sw-rebel-4

Rengeteg új földi járművet- (pl. az Endoron “motor”, AT-ST lépegető és amennyiben annak számít, az említett tauntaun), bolygót-, továbbá zenét sorakoztat fel a program a rajongók örömére: a főmenü elmaradhatatlan zenéje most is maradt a régi. (Ez tán az egyetlen Star Wars játéksorozat az MMO-k mellett, melyhez külön zenét komponáltak.) Ahogy nyomjuk le a felfele növekvő tabellán a küldetéseket a medálokért pontokat kapunk. Elegendő pont esetén egy-egy jellegzetes csatát játszhatunk újra a három klasszikus filmből: ilyen gyalogos részekben felbukkan Leia hercegnő megmentése a börtönből, a Bespin bolygóról való menekülés és sok más emlékezetes ütközet.

sw-rebel-5

Az irányítás korrekt és a hangulat is nagyon rendben van. Csata közben repkednek a Rebel Scum kifejezések, az elsüvítő TIE fighterek hangjai és a méltóságteljes csillagrombolók látványa most is odacsapnak, akár az elődben. Jut eszembe: a Rogue Squadron 2 is helyet kapott a lemezen, ám, hogy azért nehogy már ne kelljen megvenni azt is, csak kooperatív módban játszhatunk vele. Jófejség. A kooperatív örömök mellett az alapjáték feloldott pályáit VS. módban is újrajátszhatjuk. Bár a játék ezúttal is “csak” egy árkád shooter, azért jóval összetettebb az első két részél – és, mint említettem bitang nehéz. Fáradozásainkért cserébe új történetet ismerhetünk meg, valós időben renderelt cut-scene animációkkal, melyben Vader és az Uralkodó már megint nem bírnak magukkal. Rajongóknak vétek kihagyni a programot, a trilógia legerősebb tagja, hihetetlen grafikával és flotta kínálattal, a filmeket idéző pályákról nem is beszélve! A kiábrándítóan buta Force Unleashed-ek és a Battlefront III lefújása után kimondottan üdítő lehet a játék beszerzése, ám a mai színvonalat megütő grafika mellett sokakat eltántoríthat, az igazi, old-school nehézség, amit a Rebel Strike kíván.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés