Shrek 2

shrek-2-head
A számítógépes animációs filmek általában nem kerülik el a megjátékosítást, az eredeti digitális anyag felhasználásával (modellek, textúrák, stb.) pedig nagyon sok munkát meg lehet takarítani. Miért pont Shrek lett volna kivétel eme teljesen kézenfekvő ötlet alól? A hihetetlenül elbaltázott Xbox exkluzív első rész – grafikailag teljesen rendben van, de eszement gyors, nehéz és buta a játék, a film történéseihez pedig alig van valami köze – után szerencsére egy átgondolt, ötletes és kimondottan jól játszható verzióval dolgozták fel második Shrek epizódot, amit Nintendo Gamecube-on játszottam végig.

shrek-2-1

A játék alapvetően egy akció / platform / mászka keverék. Nagy vonalakban követi a film történetét, de a tartalmasság fokozása érdekében a készítők igencsak kitömték egy rakás új dologgal. Vannak benne teljesen új szereplők (játszhatók!) és a filmben eredetileg nem látható helyszínek is. Az új szereplők „sztorija” teljesen korrektül van beleszőve az eredeti történetbe, ezért egy külön jó pontot ítélek meg a dramaturgoknak!

A játékban a pályákat 4-fős csapatokkal kell végigtolnunk. A partik összetételét sajnos nem változtathatjuk meg a kedvünk szerint, a program az adott pályához automatikusan delegálja a tagokat. Minden egyes szereplőnek van több extra képessége: Shrek fel tud emelni nehéz dolgokat, Fiona bullet-time-ot tud csinálni, Mézi magasra tud ugrani és a cukor sétapálcáját bumerángként tudja hajigálni, Csizmás Kandúr pedig kifeszített köteleken tud egyensúlyozni. Hiába van kedvencünk a filmből, nem lehet csak egy konkrét karakterrel végigvinni a pályákat, mert mindig lesz olyan szakasz, ahol csak valamelyik másik szereplő speciális képességét használva lehet továbbjutni. Vannak olyan pályák, amiknek a teljesítése abszolút szekvenciális úton történik, illetve olyanok is, ahol egy központi helyről kiindulva több helyszínen kell megoldani feladatokat, hogy a továbbjutást jelentő út megnyíljon. A „feladatok megoldása” jó néhány esetben bunyót jelent, de a logikát és/vagy ügyességet igénylő megmérettetések is gyakoriak. A játék ebből a szempontból teljesen kiegyensúlyozott, pont jól van eltalálva az „ésszel” és az „erővel” feladatok aránya. A játékmenettel kapcsolatosan egyetlen – esetenként igencsak frusztráló – negatívumot lehet csak megemlíteni. Ez pedig nem más, mint az időről-időre előkerülő „Hero Time” részek. Majd minden szereplőre jut egy ilyen hősködős feladat, és a továbbjutáshoz sajnos elkerülhetetlen ennek megoldása. A legelső ilyen szóló küldetést Fionával kell végigszenvednünk. Hősnőnk vígan énekel, eközben a képernyőn látható négy madárfészekre az akciógomboknak megfelelő jelzésű ikonok „esnek”. A gombot pont akkor kell lenyomnunk, amikor az a „cél” pozícióba ér. Gyakorlatilag a jól ismert reflexjáték, ahol a zene ritmusára kell nyomogatni a gombokat. Csizmás Kandúr feltűnésekor kell még egyszer végigszenvednünk egy hasonló idiótaságot (az egyik legidegesítőbb rész), a többi Hero Time feladat szerencsére más jellegű lesz.

shrek-2-2

A játék nem fukarkodik a humorral, akár képi megjelenítésről, akár beszólogatásról van szó. Ez utóbbi tevékenységben átlagon felül teljesít a Varázstükör, aki csak úgy ontja az ökörségeket magából. Egyébiránt a szerepe annyi volna, hogy ha elakadunk valahol, akkor tőle kérhetünk útbaigazítást (a pályákon több helyen is feltűnik). A mászkálós játékokban általában sokféle dolgot lehet gyűjtögetni, a Shrek 2-ben leginkább a pénzérméket javallott magunkhoz venni – minden mennyiségben. A szabadon fellelhető darabok összeszedése egyértelmű, de a profitmaximalizálás érdekében érdemes a tereptárgyakat is felaprítani, ugyanis ezekből is rendszeresen kiesik pár garas. A felhalmozott pénzünket a pályákon ritkán feltűnő kis manószerű emberkénél lehet (határozottan érdemes) fejlesztésekre költeni, melyek vagy az egész partira érvényesülnek, vagy csak egy-egy szereplő valamelyik tulajdonságát javítják fel. A karakterek speciális képességeinek használhatóságához is szükség van „töltetre”, ez szintén egy-egy felszedhető tárgy képében jelenik meg. Vannak továbbá az egész partira ható dolgok, amik pl. az életerőt állítják vissza (ha egy szereplő életereje harc közben 0-ra csökken, akkor egészen a bunyó végéig kiütve marad, utána magához tér, és részben fel is gyógyul) vagy sérthetetlenséget adnak.

shrek-2-3

A játék grafikai megjelenése kimondottan jó, ami azért nagy szó, mert multiplatform. Személy szerint Playstation 2-n és Gamecube-on játszottam vele, elég sokat. A gomb ikonok különbözősége mellett nem igazán vettem észre eltérést a két játék között. A karakterek jól ki vannak dolgozva, és a mozgás repertoárjuk is kitűnő. Az ellenfelek változatosak, és szintén nagyon igényesen ki van dolgozva a mozgásuk. A környezet kivitelezése sem lehet semmi panaszunk. Gyakorlatilag nem tudtam sehol sem beleakadni a pályaelemekbe és ronda egymásba lógást sem tapasztaltam. A hangok is rendben vannak, a szereplők folyamatosan szövegelnek, a muzsika tökéletesen belesimul az adott pálya hangulatába – belekötni sehol sem tudok.

A Shrek 2 kimondottan jó kis game, és ha az idegesítő Hero Time részektől eltekintünk, akkor az újrajátszhatósága is remek! Érdemes többféle karaktert kipróbálni, változtatni a megszokott felálláson.

shrek-2-4

A játék SONY Playstation 2 és Microsoft Xbox gépekre is megjelent.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés