Metroid 2 - Return of Samus

metroid2-head
Szégyen, de bevallom, hogy a Metroid sorozatról akkor hallottam először, mikor a sokadik Castlevania játéknál jártam és láttam, hogy többször is Metroidvania-nak gúnyolják. NES verziót kipróbáltam, de nem tetszett. A GBA verzió viszont már túlságosan is jó volt, így félre is tettem, hogy ezt majd egyszer, ha eljön az ideje, nem kapkodva. Nagyon örültem, hogy sikerült megszerezni a sorozat második részét Game Boy-ra, rögtön bele is kezdtem!

metroid2-1

A főhős(nő) ábrázolása tökéletes: részletes és nagy sprite-ok, animációja pörgős, irányítása kifinomult. Sajnos az ellenfelek animációja már nem ilyen gördülékeny, csak pár szaggatott mozgást tudnak végezni, de ennyi fért csak rá a kazettára. Kellett is spórolniuk a hellyel rendesen, mert a pálya hatalmas, annyira, hogy pár óra után már fogalmunk sincsen, hogy mit merre találunk. Azért nem ennyire kétségbeejtő a helyzet, a játék egészen jól irányít minket, hogy mindig megtaláljuk a helyes utat egy kis kutatás után.

metroid2-2

A már említett "metroidvania" játékmenet azt jelenti ki, hogy bizonyos helyeken csak akkor tudunk tovább haladni, ha rendelkezünk a megfelelő powerup-al. Samus kétféleképpen tud lőni, normál és rakéta, valamint golyóvá tud összegömbölyödni, így eléri a szűkebb helyeket is. Természetesen ugrani is tud, ha egyszerre nyomjuk meg az irányt és az ugrást, akkor pörögve ugrik, ami nehezebben irányítható, de kicsivel messzebbre tud ugrani, a másik mód ha először ugrunk majd utána nyomjuk meg valamelyik irányt, így nagyon jól tudunk ugrás közben is navigálni. Először a golyó alakban lerakható bomba fejlesztést kapjuk meg, amivel köveket kirobbantva új utakat fedezhetünk fel. Később több ilyen képességet is kapunk, pl.: a tapadós golyóforma, amivel a mennyezeten is gurulhatunk, extra erős páncél, magasugrás, támadó pörgőugrás. A fegyverzetünket is fejleszthetjük, az alaptámadásunkat lecserélhetjük fagyasztó, hullámzó, hármas lövésű és a legerősebb plazmasugárra, sajnos ezekből mindig csak az lesz az aktív, amit utoljára felvettünk, nem tudjuk szabadon változtatni (fránya START gomb jobb lett volna erre, mint a szokásos pause opcióra...). Rakétáink erősségét nem tudjuk fejleszteni, de a nálunk lévő mennyiséget igen, ez ugyanis a normál lövéssel ellentétben nem áll korlátlanul a rendelkezésünkre. Az energiapajzsunkat is erősíthetjük, én sajnos valahol kihagytam egyet így csak négy energia kockával rendelkezek. Rakétából 220db-om van, szerintem ebből is kihagytam párat.

metroid2-3

Az ellenfelek meglepően egyszerűek, még a metroid szörnyek is, csak a harmadik és negyedik változatuk jelent némi kihívást. Az utolsó ellenfél viszont brutális, már vagy tizenötször ugrottam neki, de még nem sikerült legyőzni!

Összességében egy hihetetlenül jó játék a Metroid 2. Elképzelhetetlen, hogyan tudtak ennyi tartalmat belegyömöszölni egy Game Boy kaziba. Egy kicsit talán sajnálom, hogy a játék hosszát akarták mindenáron megnövelni, így pár dolog egy kicsit közepesre sikeredett. Mindenféleképpen hiányolom a jobban kidolgozott és erősebb ellenfeleket, valamint az ugrabugra is csak ritkán lett olyan nehéz, hogy gondolkodni kelljen rajta. Ellenben a végső ellenfél, durva, nagyon durva. De nem adom fel!

HEADER 

 
0 #1 sum-blink 2014-12-01 12:14
Furcsa mód az egyetlen Nintendo exkluzív cím, ami sose fogott meg. Mario-k, Donkey Kong, Zelda stb. mind, de ez nem.
Quote
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés