Land of the Dead: Road to Fiddler's Green


Nem szeretem elrontani a meglepetés erejét, így amikor tudomást szereztem George A. Romero egyik zombis művének megjátékosításáról, ignorálva minden tesztet és pontszámot, rávetettem magam a Land of the Dead: Road to Fiddler’s Green-re. Persze utólag mindig okosabb az ember, pedig első hallásra kimondottan impozáns a recept, hisz ahol gonosz élőholtakat kell irtani, ráadásul fps köntösben, az olyan rossz nem lehet.

Scooby Doo Unmasked

scooby-1-head
A méltán híres amerikai rajzfilmsorozat megannyi feldolgozásának egy briliáns darabjával van dolgunk. Az eredeti figurákat még a 60-as évek végén alkották meg, ám népszerűségük a mai napig tart. Megannyi sorozat, egész estés epizód és élő szereplős film készült a beszélő, állandóan éhes és legfőképp igen nyúlszívű dán dog Scooby-Doo, a hasonlóképp bélpoklos és parás Shaggy (Bozont), valamint barátaik közreműködésével.

Star Wars: Jedi Outcast

jedi-head
Mióta George eladta a SW univerzum jogait a Disney-nek, azóta leginkább csak találgathattunk, hogy mi lesz a sorsa a már fejlesztés alatt álló játékoknak, lesznek-e újabbak, és legfőképpen mikor kaparinthatjuk majd a kezünkbe őket. A 2015-ös E3-on végre megmutattak egy hosszabb gameplay részletet a Battlefront készülő folytatásáról, és leesett az állunk. Aztán lassan itt a hetedik SW film is. Személy szerint kicsit túlreagálom ezt a Disney témát, a második IDDQD-s Checkpoint podkasztban Stökinek és Grath-nak is elsírtam az aggodalmamat, ahogy táncoló / éneklő stormtroopereket vizionálok, de ne legyen igazam!

Battle Engine Aquila

A nagy karácsonyi pakolászás közben akadt a kezembe egy Xbox Classic game, ami egyből mosolyt varázsolt az arcomra. A Battle Engine Aquila-val annak idején PS2-n és PC-n is játszottam, de kétség kívül az Xbox változat jött be a legjobban, talán a kényelmes Xbox kontroller miatt.

Quantum Redshift

Egyszerű, de jól bevált recept alapján készült a Quantum Redshift. A fejlesztő Curly Monsters tagjai között ugyanis több olyan embert találunk, akik – annak idején még a Psygnosys csapatát erősítve – letették a stílus alapját jelentő köveket a Wipeout-tal.

Star Wars: Obi Wan

X-boxos játékaim végigjátszásának első áldozata – Star Wars fan lévén -az Obi-Wan volt. A játékot még az Episode I és II között jelentették be, eleinte PC-re is. Annyit lehetett tudni, hogy az ifjú padawan szemszögéből éljük át az első rész eseményeit, Motion Capture mozgásokkal, és a Jedi Knight “folytatása” lesz a program. Nos, ebből csak a középső állítás igaz, mert Bill bácsi és a pénz közbeszólt – a játék maradt Box only és köze nincs a Jedi Knight-hoz.

Sneakers

A Sneakers (japánban Nezmix) azon próbálkozások egyike, melyek a fiatalabb korosztályt (10 év alatt) célozzák. Átlátom a fejlesztők szándékát, ezért így fogalmaztam. De egy hardcore teszter simán rávágná, hogy egy iszonyatosan primitív játékmenetű, és a végletekig leegyszerűsített irányítású borzadály. Nos, mindkettőnknek igaza van. A komoly kihívásokra vágyó játékosok azonnal felejtsék el ezt a címet, mert ez szigorúan Kazuár jr. felhasználóknak szól!

Gunvalkyrie

gunvalkyrie-head

2002-ben a Dreamcast a végnapjait élte, és a SEGA már javában fejlesztett a konkurens cégek gépeire. Az Xbox megjelenése után nem sokkal több ütős címmel jelen volt a piacon, ezek egyike az Xbox exkluzív Gunvalkyrie volt.

Frogger Beyond

frogger-head
1981-et írtunk akkor (Pac-man is ekkortájt született), amikor a Konami világhódító útjára engedte a kis zöld kétéltűt. A „játék” mindösszesen egyetlen képernyőből állt: egy forgalmas úttesten, majd egy folyón kellett átkelnünk Frogger-rel. A sikeres átjutásban leginkább a játéktermi masina joystick-je akadályozott meg minket, ami általában iszonyatosan szét volt „játszva”, és pont nem akkor és nem arra ugrott szegény Frogger, amikor és ahova azt mi szerettük volna. Persze mindig volt pár „bélás” (régi kétforintos!) a zsebünkben egy-egy új játékhoz, és ennek a játékterem üzemeltetői felettébb örültek.

Blinx: The Time Sweeper

blinx-head
A Microsoft az Xbox megjelenése után a SONY példáját követve nagy súlyt fektetett az exkluzív játékokra. Kiváló példa erre a Blinx, ami az első bittől az utolsóig profin kivitelezett játék. Tegyük hozzá azt is, hogy nem a szomszédban fabrikálták, hiszen a készítői – az Artoon fejlesztőcsapat – japánban rezidens. Pont ott, ahol az Xbox gyakorlatilag bukás volt. A Blinx készítői eredetileg a Sega-nál dolgoztak. Olyan projectekben vettek részt, mint például a Sega Saturn egyik legsikeresebb játéka, a Nights: Into Dreams. Kitűnő ajánlólevél, nemdebár? A csapat szerencsére komolyan vette a kihívást, és nem bohóckodta el a megelőlegezett bizalmat. Egy olyan játékot tett le az asztalra, ami akár még ma is megállná a helyét.